Vanaf 21 april 2013 hanteert ook ING de automatische blokkade van betaalpassen buiten Europa. Uiteraard met de mogelijkheid van deblokkeren hetzij tijdelijk, hetzij permanent.
Via internetbankieren, als ik de krant goed begrepen heb,. Ik ga het ook nog bekijken.
Meteen maar even gekeken:
Betalen en geld opnemen buiten Europa
U kunt in Mijn ING (internetbankieren) precies zien waar u de Betaalpas bij uw Betaalrekening kunt gebruiken. Dit geldt ook voor de eventuele extra Betaalpas of -passen die bij uw rekening horen. Staat de pas bij uw Betaalrekening op ‘Europa’ en gaat u op reis buiten Europa? Dan kunt u van tevoren in Mijn ING voor deze periode uw pas op ‘Wereld’ zetten. Tijdens deze periode kunt u dan met uw Betaalpas wereldwijd betalen en geld opnemen. Na uw reis wordt uw pas weer automatisch op ‘Europa’ gezet. Heeft u geen Mijn ING? U kunt het ook op een ING-kantoor of via de Klantenservice laten aanpassen: 0900 0933 (10 cent per minuut). Is de rekeninghouder jonger dan 18 jaar? Als ouder of wettelijk vertegenwoordiger kunt u ook deze Betaalpas aanpassen in uw Mijn ING.
Pasgebruik in het buitenland aanpassen: zo werkt het
Log in op Mijn ING (klik en u komt direct op de juiste pagina)
Klik op ‘Wijzigen’ bij de Betaalrekening waarvoor u het pasgebruik in het buitenland wilt aanpassen
Vul de gegevens in op het scherm en klik nogmaals op ‘Wijzigen’
Uw aanvraag wordt binnen 24 uur verwerkt (of 24 uur voor vertrek als u kiest voor een tijdelijke wijziging)
U ziet de status (eerst ‘Aangevraagd’ en daarna ‘In behandeling’) van uw aanvraag bij ‘Pasgebruik in het buitenland’
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?