treinreizen india

• Nina

Een vraagje over reizen met de trein in India. Kun je beter

online van te voren reserveren of is het ook goed te doen om

een paar dagen van te voren bij het station te reserveren.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

• ton

In mijn berichtje van 18 augustus 2012 (19.02 uur) beschrijf ik de procedure voor online boeken vanuit Nederland

• erik

Hangt van je reisschema af. Als dat heel strak gepland is, dan kun je beter van te voren boeken (zie ton). Wil je flexibel zijn, dan doe je het ter plaatse. Of je reserveert een paar reizen die je zeker gaat maken. Als je een maand Rajasthan zou willen doen die eindigt in Udaipur en zeker weet dat je 3 dagen voor de thuisvlucht weer in Delhi wilt zijn, dan kun je die trein vast reserveren en ben je vrij om te zien hoe je tot die tijd in Udaipur terecht gaat komen.

• Khan

Je kunt op vrij eenvoudige wijze en tegen geringe kosten je reservering weer annuleren.

• ton

Sluit me aan bij Erik. Zelf nemen we vaak 48 uur voor de terugvlucht een nachttrein naar de stad met vliegveld van vertrek. Deze trein zou je al meteen na aankomst in India op een willekeurig station zelf gaan boeken resp voor je laten boeken door een reisbureau. Voorkomt een hoop stress en geen gedoe met wachtlijsten, tatkaltarieven etc als je vlak voor vertrek nog een ttrein wilt boeken.

Verder is het mogelijk om hier vanuit Nederland een trein voor je te laten boeken. Op het ticket staan alleen de namen van de reizigers en niet van de aanvrager. Die persoon moet dan wel online kunnen boeken natuurlijk.