willem de pedo is dood

• erik

Ja, die.

• gerardvd

Beste Kataraja,

Onder “Grenzeloos verliefd ” schreef ik………………………En om nu verdere discussie met jou uit te sluiten was dit mijn laatste reactie naar jou toe.

Je weet waarschijnlijk wel wat het woordje “nu” inhoud ?

Mij interesseert het eerlijk gezegd niet zoveel of hard straffen al dan niet werkt.

Het interesseert mij nog veel minder hoe boeven het ervaren in de gevangenis in Nederland.

Het enige dat van belang is hoe de slachtoffers de gegeven straf ervaren .

En dat deze mensen wel degelijk denken dat onze gevangenissen 5 sterren hotels zijn die beeldvorming die is belangrijk en doet de slachtoffers pijn.

17 jaar gevangenisstraf jouw vriend?????????????????????? ik denk niet voor neus peuteren?

Daar moest je vroeger in Nederland een heel dorp voor omleggen toch?

• Rob

Kataraja,

Ik moest ook wel 10 x nadenken over wat ik nu eigenlijk bedoelde.

Wat ik bedoeld hebt staat er.

Zelf ben ik tegen de doodstraf om twee redenen.

- volgens mij weet niemand wat dat precies inhoud, ik in ieder geval niet

- het is onomkeerbaar, mocht de verdachte naderhand toch onschuldig blijken te zijn

Alle gevoelens van wraak begrijp ik heel goed. opknopen die handel zou mijn vader zeggen, nekschot geven zeg jezelf, et cetera.

Iedereen heeft dat soort gevoelens en fantasieën.

In onze geciviliseerde samenleving is er voor gekozen om onafhankelijke rechters in te schakelen om straffen te bepalen.

Op grond van ons Wetboek van Strafrecht.

Er wordt geen eigenrichting toegestaan.

Naast gevangenisstraffen met mogelijkheid tot vrijlating en re-integratie hebben wij ook de TBR van onbeperkte duur.

Sommige mensen moet je voor altijd uit de samenleving trekken.

Voor mij niet alleen maar uit wraak, maar om voorspelbare herhaling te voorkomen.

Rob

PS ik kom inderdaad uit de geitenwollensokkenindustrie, daarnaast ben ik erkend militaire dienstweigeraar (op grond van gewetensbezwaren).

• herna

@Kataraja, ik denk dat de Spaanse gevangenissen veel strengere regimes hebben.

• Rob

Gerard,

Gruwelijk nieuwsbericht.

Ik heb wel eerder ergens gelezen dat er rijke Arabieren naar Mumbai komen om kleine meisjes te ontmaagden.

Die worden daarna vermoord en op een vuilnisbelt gegooid.

Niemand die zich daar druk om maakt.

Die straatkinderen worden door niemand vermist.

Of ze worden niet vermoord maar met hiv besmet en teruggestuurd naar hun geboortedorpje als niet meer verhuurbaar.

Wat moeten we hiermee? Dat weet ik ook niet.

De doodstraf lost naar mijn gevoel niets op.

Wie dan allemaal, en waar ligt de grens?

Stop met die kindertehuizen, denk ik soms.

Breng al die weeskinderen onder bij familieleden.

Maar ja, dan is het risico weer dat we Assepoesters krijgen.

Met vrouwen als daders.

Rob

• kataraja

Herna,

Hoe meer je naar het zuiden gaat in Europa hoe meer de corruptie toe neemt, in Spaanse gevangenissen is alles maar dan ook alles te krijgen (kopen), !!!! En in Nederland betalen ze de cipiers goeie lonen die zin niet te koop!!!

• kataraja

Herna,

Dit zijn van die typische stereotypen over Nederland, hier nog een paar: Nederland straft het laagste in Europa, absoluut niet waar Nederland veroordeelt ongeveer het harste van Europa. Levenslang is werkelijk levenslang in Nederland zonder enige kans op vervroegde vrijlating.

Nederland is het enige land waar je open en bloot mag blowen, absoluut niet waar.

Nederland kent vele drugsdoden per jaar , absoluut niet waar, de minste van Europa, nog geen honderd per jaar tegen 25000 (bewezen) nicotine doden per jaar

En zo kan ik nog een tijdje doorgaan.

Groet Kataraja

ps volgens een van mijn vriendjes zijn de Deense gevangenissen de prettigste die er zijn.

• gerardvd

@ Kataraja,

Feit blijft dat er in onze gevangenis een te soepel beleid wordt gehanteerd.

Zowat elke Nederlandse gevangene die in het buitenland zit opgesloten vraagt overplaatsing aan.

Laat ze lekker zitten zou ik zeggen geef ze ook een zogenaamd Johan van der Slootje.

Blijft de vraag wat heeft jouw vriend uitgespookt ? 17 jaar gevangenisstraf vraagt om uitleg.

• kataraja

Gerard.

Ik hoef jou niets uit te leggen over andere mensen, maar zeg maar waar je hem wilt treffen dan kan je hem zelf vragen. De mensen die overplaatsing vragen dit om dichter bij hun familie te kunnen zijn, en dus bezoek te kunnen krijgen.

Je haalt van der sloot aan, van der sloot is een Celebrity in zijn gevangenis, iedereen wil vriend met hem zijn, hij krijgt huwelijks aanzoeken aan de lopende band, fout voorbeeldje die van der sloot.

• gerardvd

Ach meneertje is geprikkeld?

Je begint zelf over hem hoor dus als je à zegt….

Denk je nu echt dat ik dat antwoord op mijn vraag interessant zou vinden?

Of misschien meer je reactie die je ging geven en onder tussen gegeven hebt?

Overigens heeft ook van der Sloot geprobeerd overplaatsing te krijgen naar Nederland dus zo verkeerd …………….