Gerard,
Ook al schreef je dat je niet meer reageert op mij reageer ik nu toch op jou reactie,
Onmenselijk gedrag verdient onmenselijke behandeling vandaar dat de gevangenissen in bijvoorbeeld India beter zijn voor echte misdadigers dan in Nederland.
Laat ze maar rotten in hun eigen veroorzaakte ellende so what.
Voor heel sommige gevallen heb je misschien gelijk, maar een gevangenis is ook voor correctie, ze moeten er niet slechter uitkomen als ze drin gaan. Het is gewoon een gegeven feit dat de landen met de zwaarste straffen ook het meeste aantal recidivisten hebben. Pak nou China als voorbeeld, doodstraf op drugshandel, en toch heeft China nou een gigantisch groot drugs probleem, het zelfde met Singapore. Als er in Singapore weer eens een drugs handelaar opgehangen word haalt dit de hele wereld pers, maar geloof mij in Singapore is het makkelijker scoren als in Amsterdam, moraal van mijn verhaal super hard straffen werkt omgekeerd. Alleen als het gaat om pedo's die mogen ze van mij gewoon executeren, geen moeite mee.
Dan de mythe dat Nederlandse gevangenissen hotels zijn, als eens achter de deur gezeten? Nederland heeft de strengste regimes van Europa. Een vriend van mij die een lange gevangenis heeft uitgezeten 17 jaar (effectief 12 jaar) omschreef het zo, al heb je tv eten enz enz, als die deur dicht gaat voor de volgende 23 uur dan wil je maar een ding d'r uit, en dit elke dag weer opnieuw. Begrijp mij niet verkeerd hij heeft zijn straf als man uitgezeten, s'avonds grote jongen, s'morgens ook grote jongen.