willem de pedo is dood

• erik

Dat geloof ik direct, dat Thailand niet meteen het land is waar iemand dat gaat doen. Te bekend, te open etc. Een man alleen die naar Thailand gaat is bij voorbaat al bijna verdacht, toch? Als ik naar India/Nepal ga vragen ze wat ik ga doen (India denken ze aan mediteren, Nepal aan bergen). Als ik naar Thailand ga denken ze aan sex, zo simpel is het inderdaad. Dus wil je iets dubieus, dan zoek je een redelijk veilig land wat dat betreft.

Ik heb wel goede hoop dat het in deze tijd, met het internet, af kan gaan nemen (al krijg je dan weer een nieuw duister circuit ben ik bang).

• kataraja

Erik,

erik

Een man alleen die naar Thailand gaat is bij voorbaat al bijna verdacht, toch?

Ja mensen trekken snel conclusies, hier heb ik een triest voorbeeld van. Mijn vrouw en ik hebben wat kennissen in Negombo, sri lanka, en een van deze kennissen (belg) werkte voor een europesche lampen fabriek in Colombo. De goeie man is getrouwd met een Tamil mevrouw, en zij hebben 1 zoon. Op een dag liep hij en zijn zoon van 12 op het strand, en waren een beetje aan het stoeien, gewoon zoals een vader met zijn zoon dat doet. Een paar aangeschoten Engelsen dachten hé, daar heb je weer zo'n viespeuk en onze kennis heeft een flink pak slaag gehad. Het is niet altijd zoals het lijkt!

Zo dit was mijn laatste reactie over dit onderwerpt, ik ga naar bed.

Groet.

• Rob

Kataraja,

Jouw verhaal doet mij denken aan afgelopen september.

Mijn travelbuddy was nog op tour. Ik logeerde bij zijn gezin in Delhi.

Zoals gewoonlijk bij aankomst in ga ik eerst shoppen.

Zoontje van 14 ging mee, met de metro naar Main Bazaar in Paharganj.

Met boodschappentassen vol met toiletpapier, shampoo, tandpasta, onderbroeken en pakjes goedkope drum eindigden we in My Bar.

Voor een King Fisher en een cold drink.

Een van de obers vroeg in het Hindi aan hem: “hoe kom je aan die man”?

Waarop hij spontaan antwoordde: “he is member of the family”.

Ik heb geen klappen gekregen.

Rob

Moraal van beide verhaaltjes: eerst checken voor je gaat meppen.

• quota

Mensen in een gevangenis horen niet dood te gaan. Wat ze ook hebben misdaan.

Ter dood veroordeling lost ook niets op, hoewel iedereen wel een misdaad heeft waarvoor ze de doodstraf een gerechtvaardigde straf vinden.

In iedere gevangenis horen mensen (ook die mensen die wij dieren noemen) een humanitaire behandeling te krijgen,

Een pedo als Willem gaat dood, mensen vinden dat rechtvaardig maar vergeten dat er naast Willem nog veel meer gedetineerden sterven in de gevangenissen van India.

En ook in die van Nepal. Als je ooit de gevangenissen hebt bezocht in India of Nepal (en ik bedoel ook echt van binnen hebt gezien) weet je hoe schrijnend de situatie voor veel gedetineerden is. En het zijn dan weer voornamelijk de armen en verschoppelingen die niemand kunnen omkopen (of uitkopen) die de zwaarste klappen krijgen.

Even een voorbeeldje: In Duhulikhel prison zit een jongeman die epilepsie heeft. Tijdens een aanval wil zijn oma hem beschermen en slaat haar armen om hem heen. Vanuit zijn aanval slaat hij oma tegen de grond. Dood. Hij zit levenslang voor moord. Slaapt op het beton met 10 man in een kamertje van 7 x 1,8 meter…………….

• kataraja

Quota,

Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens, gevangen zijn ook mensen en hoeven in mijn ogen niet gekweld te worden, maar voor mij hangt dit wel van de misdaad af die zij begaan hebben.

Die man die dat 6 jarig kind verkracht heeft, heeft in mijn ogen zijn recht op een menswaardig bestaan verspeelt, en als je nu met argument aankomt zo iemand is ziek dan zeg daar heb je gelijk in, in mijn ogen ongeneselijk ziek , dus wat doen we met ongeneselijke zieken, juist euthanaseren die hap!!!

De mentale schade die dat kind oploopt is imens, maar laten we het eens hebben over de lichamelijke schade die zo arm kind oploopt door verkrachting van een volwassen man, het is toch niet voor te stellen wat zo'n meisje pijn geleden moet hebben. Nogmaals afmaken die hap!!!!!

• gerardvd

Ook ik heb totaal geen moeite met de doodstraf in specifieke gevallen.

Moeten wel uitzonderingen blijven maar een geval als dat meisje van 6 jaar is voor mij zo'n uitzondering.

Buiten het feit dat dat leven van dat meisje totaal overhoop ligt, en meestal blijft liggen, worden ook de direct betrokkenen voor hun leven lang beschadigd.

Wat denk je bijvoorbeeld van de papa en mama broertjes, zusjes, familie vrienden enz enz.

Onmenselijk gedrag verdient onmenselijke behandeling vandaar dat de gevangenissen in bijvoorbeeld India beter zijn voor echte misdadigers dan in Nederland.

Laat ze maar rotten in hun eigen veroorzaakte ellende so what.

Vroeger moest je in Nederland nog tijdig boeken voor een cel met alles erop en er aan.

Tegenwoordig is het all inclusief pakket er gratis bij.

• Rob

Kataraja,

Ik heb weleens gelezen dat slachtoffers van delicten later zelf dader kunnen worden.

Daarnaast is het niet altijd in het belang van het slachtoffer als de dader streng gestraft wordt.

Volgens mij is hulp aan slachtoffers effectiever dan wraakzuchtige gedachten over daders.

Meestal gaat alle aandacht in de publieke opinie uit naar de dader en wordt daarbij het slachtoffer vergeten.

Rob

• kataraja

Rob,

Ik heb dit

Rob

Daarnaast is het niet altijd in het belang van het slachtoffer als de dader streng gestraft wordt

mischien wel 10 keer gelezen maar ik begrijp nog steeds niet wat je hier mee wil zeggen.

Werk jij in de geitenwollen linkse hulpverlenings sector???

Verder heb je wel gelijk dat de meestal de aandacht uitgaat naar wraakgevoelens jegens de dader, en het slachtoffer word daar meestal bij vergeten, maar je bent er toch mee eens dat de hulpverlening er voor moet zorgen dat het slachtoffer geholpen word, en dat justitie zo iemand voor altijd uit de samenleving moet trekken!!!

• herna

@Erik,bedoel je H.M? Die heeft ook in Spanje vast gzeten. Ik ken hem ook van voor de tijd.

• kataraja

Gerard,

Ook al schreef je dat je niet meer reageert op mij reageer ik nu toch op jou reactie,

Onmenselijk gedrag verdient onmenselijke behandeling vandaar dat de gevangenissen in bijvoorbeeld India beter zijn voor echte misdadigers dan in Nederland.

Laat ze maar rotten in hun eigen veroorzaakte ellende so what.

Voor heel sommige gevallen heb je misschien gelijk, maar een gevangenis is ook voor correctie, ze moeten er niet slechter uitkomen als ze drin gaan. Het is gewoon een gegeven feit dat de landen met de zwaarste straffen ook het meeste aantal recidivisten hebben. Pak nou China als voorbeeld, doodstraf op drugshandel, en toch heeft China nou een gigantisch groot drugs probleem, het zelfde met Singapore. Als er in Singapore weer eens een drugs handelaar opgehangen word haalt dit de hele wereld pers, maar geloof mij in Singapore is het makkelijker scoren als in Amsterdam, moraal van mijn verhaal super hard straffen werkt omgekeerd. Alleen als het gaat om pedo's die mogen ze van mij gewoon executeren, geen moeite mee.

Dan de mythe dat Nederlandse gevangenissen hotels zijn, als eens achter de deur gezeten? Nederland heeft de strengste regimes van Europa. Een vriend van mij die een lange gevangenis heeft uitgezeten 17 jaar (effectief 12 jaar) omschreef het zo, al heb je tv eten enz enz, als die deur dicht gaat voor de volgende 23 uur dan wil je maar een ding d'r uit, en dit elke dag weer opnieuw. Begrijp mij niet verkeerd hij heeft zijn straf als man uitgezeten, s'avonds grote jongen, s'morgens ook grote jongen.