bellen met mobiel

• Sundri

Ja, ik weet het zeker (het was door en voor mezelf) en dat was afgelopen januari in Calangute Goa. En de SIM was ook onmiddellijk actief. Ben namelijk direct gaan bellen en dat werkte.

• Erik de Ruijter

Okay, klinkt hoopvol - scheuren in het kordon van Indiase anti-toeristen policies X(

Maar anyway, heb ook al geregeld gehoord/aangeboden gekregen een leen-SIM van een hotel/guesthouse. Die houden ze dan op eigen naam en je moet zelf saldo bijstorten. Niet geheel in lijn met de bedoelingen van de Indiase autoriteiten om juist de anonimiteit van mobiele SIM's in te perken maar ze hebben het er natuurlijk wel zelf erg naar gemaakt dat dit ontstaat…

Tnx,

-Erik>

• Khan

Erik de Ruijter Schreef:

——————————————————-

> een leen-SIM van een

> hotel/guesthouse. Die houden ze dan op eigen naam

> en je moet zelf saldo bijstorten. Niet geheel in

> lijn met de bedoelingen van de Indiase

> autoriteiten om juist de anonimiteit van mobiele

> SIM's in te perken maar ze hebben het er

> natuurlijk wel zelf erg naar gemaakt dat dit

> ontstaat…

Ik kan mij voorstellen dat niet een enorm probleem is (maar ik werk niet voor de CID of welke andere Indiase opsporinginstantie). Als die SIM op naam staat van een guest house en je leent ‘m uit aan een persoon die kwalijke bedoelingen heeft (bijv. het activeren van een bom via de mobiele telefoon of een gesprek voeren met je extremistische vriendjes) dat ze wel bij die geregistreerde eigenaar uitkomen. Ik zou niet graag bij het verhoor zijn wat die persoon dan mag ’ondergaan' om de gebruiker van die SIM te achterhalen…

En weet u nog van deze Australische heer die zijn SIM had gegeven aan een andere heer in Glasgow?

http://www.nytimes.com/2007/07/27/world/europe/27cnd-australia.html?hp&_r=0

• Erik de Ruijter

Met je eens dat de hotel/guesthouse-eigenaar hier risico's loopt. Maar zoals ik al zei:

“ze (de autoriteiten) hebben het er natuurlijk wel zelf erg naar gemaakt dat dit ontstaat”

want 72 uur aktiveertijd is totaal belachelijk en schrikt echt toeristen af. Net zoals de soms nét iets te complexe visumregels. Denk maar aan India als overstapluchthaven met vluchten van 2 airlines, dat doe je als reiziger gewoon niet als je ‘t kunt vermijden omdat India een complex en niet goedkoop transitvisum daarvoor vraagt en zo’n beetje elk naburig land niet.

Sukses,

-Erik>