bellen met mobiel

• kataraja

T.o.m. wij maken nog dagelijks gebruik van voip en het werkt tot vandaag perfect. Skype gebruiken we ook via onze android maar alleen naar vaste nummers van mobiel naar mobiel is skype nog redelijk duur. Net nog met een Nederlands mobile nummer “gevoiped” en het was 3 cent per minute. Naar landlijn kost uiteraard niets het zelfde als bij skype.

• Bonny

geen duidelijkheid dus, jammer maar bedankt voor het meedenken

• Rob

Bonny,

Volgens mij heeft Ramrod als eerste en laatste een duidelijk antwoord gegeven op jouw vraag.

De rest is flauwekul.

Rob

• Bonny

Jammer genoeg ligt de oplossing ook niet in het antwoord van Ramrod, is ook gecheckt voor vertrek. Voor de zekerheid weliswaar want de vorige trip leverde geen problemen op op dit vlak.

Van de flauwekul van de rest was ik me vanaf het begin bewust. Ik had alleen geen zin in het gedoe wat de langere tenen van sommigen hier met zich meebrengt.

Bedankt voor je reactie Rob

• kataraja

Bonny,

Ik vind je antwoord wel erg kort door de bocht, nogmaals hier in Thailand werkt mobilevoip perfect.

Groet Kataraja , Bonny kom je buiten spelen?

• Rob

Bonny,

Mijn mobieltje werkt ook niet met een Indiase SIM kaart.

Dan is er iets geblokkeerd.

Stap de eerste de beste Indiase mobile shop binnen.

Daar kunnen ze het vast en zeker voor je oplossen.

Rob

• Ineke M

Dat heeft ze vast al ontelbare keren gehoord…..

• Erik de Ruijter

Even voor toekomstige referentie:

Indiase SIM aanvragen is in principe (als je NL telefoon unlocked is) de beste optie. Echter, sinds november jl zit er tussen aanvragen (inderdaad met pasfoto's etc, voor een local is het ietsje simpeler maar in essentie dezelfde rimram) en aktief zijn rond de 72 uur. Op diverse momenten in de procedure moet je testnummers bellen etc. maar uiteindelijk zit je dus 3 dagen zonder telefoon. Allemaal extra security-checks, oktober j.l. had ik 'm binnen 2 uur aktief.

Sukses,

-Erik>

• Sundri

Hoe snel je een SIM krijgt in India kan per plaats verschillen. In GOA hoefde ik alleen een pasfoto en kopie van m'n paspoort in te leveren, de kosten te betalen, en ontving ik de SIM direct zonder wachttijd. In Srinagar, Kashmir, duurt het 2 dagen omdat ze een adresreferentie uitvoeren. De SIM in Jammu & Kashmir werkt overigens alleen in Jammu & Kashmir. Koop je een SIM in andere delen van India, dan werkt die overal in India behalve in Jammu & Kashmir. Met de Indiase SIM's kun je naar Nederland bellen; de kosten verschillen per provider, maar liggen rond de Rs 7 per minuut.

• Erik de Ruijter

Weet je zeker dat het in Goa november j.l. of later was, Sundri?

Heb gecheckt in Mumbai, Nagpur, Wardha, Kolkata en Gaya vorige maand en overal was het antwoord ‘je krijgt hem in principe nu al mee doch door al die checks die men uitvoert is ie pas na 48-72 uur aktief’… En dat is echt sinds november, oktober j.l. had ik hem in Mumbai in 2 uur aktief.

Tnx,

-Erik>