bellen met mobiel

• Bonny

hallo,

ik blijk in India niet naar nummers in India te kunnen bellen met mijn mobiel maar wel naar NL nummers. Van die laatste maakt hetdan weer niet uit in welk land de betreffende persoon is. Het lukt me niet om er achter te komen waar dit aan ligt. Iemand een idee?

• Ramrod

Dat zal aan je provider in Nederland liggen , die ondersteund de providers in India niet , of andersom ….

Een Indiaase SIM kaart kopen doet wonderen en is veel goedkoper

• Mr Bojangles

Das inderdaad erg duur, je gesprek gaat eerst naar NL en dan weer terug naar India. Zou wel moeten kunnen als degene die je belt in India een Vodafone-aansluiting heeft en jij toevallig ook. Let ook op het netwerk waarmee je in India verbonden bent. Kan zomaar zijn dat je om 5 voor 9 ‘s ochtends niet kunt bellen en om 5 over 9 wel omdat er ineens een ander netwerk actief is. Een nieuwe simkaart kopen kan trouwens best wel eens niet zo simpel zijn. Vorige keer dat ik het probeerde wilde die winkel perse pasfoto’s, moest ik formulieren invullen… heb ik een Indiaase kennis het maar laten doen, die kreeg hem zo mee.

• kataraja

https://play.google.com/store/apps/details?id=finarea.MobileVoip

Werkt perfect gratis naar vast nummer wereldwijd en voor een paar cent naar mobiel, je moet wel een android hebben.

• Ellen

Wie kent er een goedkope site om met je computer te bellen naar nummers in het buitenland.

Dit zonder vaste abonnements kosten , maar een site waar je belwaarde kan kopen.

Voorheen belde ik met fast viop. maar deze zijn er mee gestopt.

Ik kon toen gratis bellen naar vaste nummers in Nederland .

Voor een gesprek naar een mobielnummer in India betaalde ik slechts 0.015 cent per minuut.

• T.o.m.

Dat heet skype.

(wellicht te dom voor woorden, maar je weet maar nooit en heeft ellen er nog nooit van gehoord)

Veel handiger dan met de computer bellen, is bellen met je vaste telefoonaansluiting (als je die hebt). Dan kost bellen naar india (mobiel en vast) 1 cent per minuut als je via een 0900 nummer belt.

• Ellen

Neen Tom dat heet niet Skype , ik weet misschien beter als jij wat skype is.

Ik had het over fast foid waar jij blijkbaar nog nooit van gehoord hebt.

Met dit progam kon ik met de computer naar een vast of mobielnummer bellen.

Meer woorden maak ik aan jou niet vuil !!!

• Ineke M

Jammer van die laatste zin……..

Hm, eigenlijk kan de eerste ook al anders.

Jij gaat er kennelijk vanuit dat Tom jou belachelijk maakt. Is een kwestie van lezen.

Ik interpreteer het zo: Tom vindt zijn antwoord te dom voor woorden en verontschuldigd zich bij voorbaat door te zeggen dat jij dat misschien niet kent.

Niet zo raar als je beseft dat hier van allerlei mensen op het prikbord zitten en wij elkaar niet kennen.

Uit jouw mail blijkt niet of je 24 bent of 64, etc.

Ineke

• Rob

Ellen,

Fast Foid?

Daar heb ik nog nooit eerder over gehoord.

Is dat handiger en goedkoper dan FastVoip?

Rob

• T.o.m.

Tutje, je mag van mij weer even terug naar school.

Voor de rest van de lezers die wil weten hoe het ook alweer zat het volgende : (dat ik maar even willekeurig van het internet haal)

Fastvoip was geen techniek maar een applicatie die opgeheven is. "you can use this tool to make calls, including overseas calls, at a more economical rate by using your Internet facility. Het was dus een VoIP applicatie.

Wat is VoIP?

VoIP staat voor Voice over Internet Protocol en is de verzamelnaam voor al het spraakverkeer via internet. Dus iedereen met een gecombineerde adsl/telefoon aansluiting telefoneert via VoIP. Mobieltjes met internetfunctie kunnen ook over het internet telefoneren als een app daarvoor is ingesteld.

VoIP bestaat op de Nederlandse markt in vele soorten. Een populaire maar beperkte oplossing voor internettelefonie is Skype. Desondanks is skype bijzonder populair vanwege de lage kosten. Naar schatting 30% van het wereldwijde telefoonverkeer gaat tegenwoordig via skype.