Grenzeloos verliefd

• Paul Broekman

Na haar komst blijkt dat de familie van Abhi redelijk rijk is en van een hoge kaste. Dat schept consecuenties voor de mogelijkheden van Roxane. Ik deed overigens soms ook boodschappen met de taxi hoor. En als je egens woont is het leven toch anders dan wanneer je er tourist bent. Je wordt efficienter in het van A naar B gaan, je vermijndt sommige lastige wegen en kijkt niet altijd meer verwonderd. Het leven wordt praktischer en de markt is er om groente te kopen en niet om foto's te maken. zoiets dus. En ook dat kwam aardig aan bod. Het was geen diepgaande documantaire maar informatief genoeg.

Gurgaon is een stalietstad van Delhi er daar staat zo ongeveer alle flats/huizen op een compound.

• gerardvd

Klein beetje meer respect moet kunnen Ineke, waarom noem je haar nou “zo'n schaap”.

Het programma heet grenzeloos verliefd en ik vond dat mooi in beeld gebracht.

Ik vond dat Roxane, die duidelijk geen wereld burger is, zich goed staande hield in India.

Ga er maar aan staan amper aangekomen en je moeder ligt plotseling in het ziekenhuis.

Ik vind dat ook haar vriend zich begripvol opstelde de liefde straalde er vanaf.

Die twee redden het wel als ze zo door gaan en ik wens ze alle geluk daarbij.

Ik vond het een amusante uitzending waarin het het wel en wee best goed in beeld werd gebracht.

Dat het geen documentaire zou worden wisten we op voorhand.

• kataraja

Gerard, hoezo een klein beetje respect? Schaap moet kunnen vind ik, wereldburger??? Wat is een wereldburger, iemand die 9 dagen met arke fly georganiseerd door een ver land reist, ja ik lees ook andere fora Gerard! Op dat andere fora ben jij ook al heel terechtwijzend en belerend bezig gerard!

Met de groeten aan alex

• Rob

Kataraja,

Als ik het goed begrepen heb heeft dit stel elkaar in Amerika ontmoet en zijn ze verkast naar India.

En heeft de vrouwelijke hoofdpersoon een Nederlandse moeder en een Indonesische vader.

Ik heb het tweede deel nog steeds niet gezien.

Rob

• gerardvd

Beste Kataraja,

Ik vond dat Roxane een andere aanduiding verdient dan “schaap”.

Heb dat Ineke medegedeeld en dat jij daar anders over denkt daar heb ik geen enkel probleem mee.Waarschijnlijk vindt ook Ineke mijn opmerking onterecht gelijk heeft ze.

Ik heb voor me zelf besloten om minder pittig te gaan reageren n.a.v.onderstaande mededeling en daar mag je me aan houden.

Re: over racisme en xenofobie

Gepost door: india ()

Datum: 05 februari 2013 19:33

Zullen we nu ophouden met vuilspuiterij en het weer over India hebben?

Peter de Ruiter

beheerder

En wat dat wereldburger betreft beste Kataraja……………….ik ben nooit met Arke fly of welke maatschappij dan ook 9 dagen naar Goa geweest.

Heb wel eens overwogen om, was toen spotgoedkope aanbieding, met Arke 9 dagen naar Goa te gaan.

Is er echter nooit van gekomen.Overigens heb ik met mijn vrouw rondreizen genoeg gemaakt hoor vaak met zijn 2tjes maar ook georganiseerd.

Zal je enkele landen noemen waar we doorheen zijn getrokken.

32 dagen Indonesië Sumatra/Java/Bali

3 weken Mexico

21 dagen westkust van Amerika.

21 dagen Zuid Afrika

21 Thailand

22 dagen China

16 dagen India

14 dagen Rusland

20 dagen Canada

25 dagen Brazilie

14 dagen Israel

14 dagen Egypte enz enz dus ook rondreizen zoals Cuba/sri Lanka/dubai /Nepal/Kenia/Gambia/Marokko.

Tevens vele maar dan ook vele trips gemaakt naar bijv Tenerife( net terug) Curacao/Aruba/Turkije/ bijna alle landen in Europa/ SenegalTunesie enz.

Of ik een wereldburger ben vind ik niet zo interessant maar reizen is en blijft onze grootste hobby.

En daar willen we nog jaren mee doorgaan.

• Mr Bojangles

Ben het met Ineke eens. Het schaap weet kennelijk helemal niks van India. Dat is op zich al een teken aan de wand, want dus schijnbaar is ze totaal niet geinteresseerd in de wereld van haar vriend. Heeft ze mazzel dat ze in een rijke familie is terechtgekomen. Zodra ze ook maar iets van het werkelijke leven in India gaat meekrijgen komt ze volgens mij gillend terug.

• kataraja

Gepost door: gerardvd ()

Datum: 03 februari 2011 13:59

Hallo lieve mensen,

Ik heb, samen met mijn vrouw, net geboekt voor 9 dagen Sri-Lanka en vlieg met Arke op 29 maart.Ons verblijf is in Hotel The Surf westkust Bentota geloof het of niet totale bedrag voor 2 personen met ontbijt/vliegen was €903.50

Ik wil vanuit dit hotel dagtochten gaan maken is dat goed mogelijk?

Welke trips bevelen jullie mij aan wat moet ik gezien hebben voordat ik naar huis ga?

Kun je deze trips boeken bij de plaatselijke bevolking of hoe gaat dat in zijn werk en waar moet ik op rekenen qua kosten?

Hoop vele goede tips van jullie te mogen ontvangen alvast bedankt daarvoor.

Is er ook wat te doen in de omgeving van de surf ik bedoel dan bijvoorbeeld winkeltjes cafes restaurants enz enz?

Gerard als ik je bovenstaand bericht lees wat jij op het sri lanka prikbord plaatst, en dan je lijstje met landen zie wat je hier plaatst 20 dagen hier 20 dagen daar, en dan schrijf je er nog vol trots boven Zal je enkele landen noemen waar we doorheen zijn getrokken jij hebt nog nooit ergens rondgetrokken gerard, je bent georganiseerd op vakantie geweest. Ooit al een naar een land zoals india of bangladesh iran enz enz op de bonnefooi voor een paar maanden geweest???

• gerardvd

Kataraja,

Beetje flauw van je dat stukje over Sri Lanka had even verder doorgelezen dan had je onderstaande mail kunnen afdrukken.

Ik weet zeker dat jij niet in India zit/woont maar in Slochteren.

Sterker je bent nog nooit in India geweest.

En om nu verdere discussie met jou uit te sluiten was dit mijn laatste reactie naar jou toe.

Re: TRIPS MAKEN VANUIT THE SURF

Gepost door: gerardvd ()

Datum: 25 februari 2011 11:10

Bedankt voor je reactie Vincent,

Wij zijn net rond gekomen betreffende een “rondje” Sri- Lanka van 6 dagen met een plaatselijke gids genaamd Alexander Fernando.

We hebben daarbij ondersteuning gehad van de familie Bouwman uit Nederland.

We hebben al in veel landen, via internet/prikbord, een rondreis geboekt bij de locals en dat is altijd al prima gegaan met geweldige gidsen.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik ook in deze reis 100% vertrouwen heb en zal mijn ervaringen met deze gids graag met jullie delen als ik terug ben.

Wij vertrekken voor 9 dagen op 29/3 en maken een tourtje dat globaal gaat van Bentota,Pinnawela,Polonnaruwe, Sigiriya,Dambulla,Kandy,Nuwara Eliya,Hikkaduwa,Galla,Kosgoda en terug naar Bentota.

Je hoort nog van ons hoe onze trip en onze gids waren want naar ik aanneem mag je wel degelijk kenbaar maken, op dit forum, hoe een gids bevalt?

Heeft wat mij betreft niets te maken met reclame ik wil alleen mensen helpen met het vinden van een goede plaatselijke gids.

Is dus “onze gids fc Brandhout”, daar ga ik absoluut niet van uit hoor, dan zal ik dit net zo goed melden als het mag tenminste.

• kataraja

Slochteren, oeps betrapt, nooit in India geweest? Ik ben over land naar India getrokken toen had jij nog nooit van India gehoord!:D

• Paul Broekman

Toen ik voor het eerst naar India ging was goed voorbereid, dacht ik. Ik had veel gesprekken gehad met vrienden die er jaren hadden gereisd en of gewerkt en ik had reisboeken over India gelezen. Ik kende de achtergrond van het Hindoeïsme en las boeken van Indiase schrijvers en filosofen. Het mocht niet baten. Ik denk dat je je niet op India kunt voorbereiden.

Ik vertrok op 31 jan 1979. Onderweg naar het vliegveld begon het te sneeuwen. Schiphol was maagdelijk wit toen we daar aankwamen. Ik had nog nooit gevlogen en was nog nooit buiten Europa geweest. Mijn vriendin en ik vlogen met de Poolse luchtvaartmaatschappij LOT. Die dag kwam er geen vliegtuig uit Warschau vanege ijsvorming en dankzij opstandige medepassagiers kregen we om twaalf uur een hotel. We vierden oud en nieuw niet in Bombay maar in een Tulip hotel met een frisdrankautomaat op de gang. Koot en Bie verzorgde de oudejaarsconference.

De volgende dag herhaalde zich de gebeurtenissen en ’s avonds laat werden we naar het Carlton hotel in Amsterdam gebracht. De derde dag kwam ons vliegtuig dan toch en vlogen we naar Warschau. We waren nog niet opgestegen of er kwam van alle kanten rook in de cabine. Iedereen stond op en raakte in paniek. Het bleek iets met de verwarming te maken te hebben. Ik dacht dat het afgelopen was zonder ooit India te zullen zien.

Een paar uur later landden we veilig in Warschau. Daar hadden andere passagiers die ook naar Bombay zouden vliegen, twee dagen in de kou gezeten, en waren uiteindelijk over de balies gesprongen om in een verwarmde wachtruimte te wachten op wat komen zou.

Een paar uur later vlogen we door naar Bombay. En die aankomst vergeet ik nooit meer. Als gekko’s plakten Indiërs tegen de ramen van het vliegveld wachtend op hun familie of vrienden. Buiten in de hete zon zag ik veel mensen uit hun mond bloeden en was ik blij dat ik ingeënt was tegen cholera. (Wist ik veel wat betel deed met je mond!) Met een angstig Duits echtpaar werden we op sleeptouw genomen door een aardige Duitse vrouw die al vaker in India was geweest. We wilden allemaal de volgende dag met de boot naar Goa en het leek haar goed om eerst de tickets te kopen voor de boot.

We reden drie kwartier lang door krottenwijken en ik vervloekte mijn vrienden die hier niets over hadden gezegd. Mijn vriendin huilde, ik wist even niet meer wat ik in India deed en het Duitse echtpaar zweeg in alle talen. We kochten de tickets en reden naar de wijk met hotels die op een paar erg vieze na vol zaten. Bedelaars raakten onze voeten aan en smeekten om voedsel of geld.

s ’Nachts liepen de ratten over ons heen, de kamers waren aan de bovenkant open voor wat frisse lucht maar ik hoorde vooral rochelen en snurken, en de enige wc op de gang, nu laat maar. IK droomde dat ik mijn vriendin in mijn armen droeg, wankelend door een ingestort Bombay op zoek naar een vliegtuig dat ons mee zou nemen naar een veilig Nederland. Kortom, een complete cultuurshock. Geen voorbereiding die iets kan zeggen over de geur en armoede van krottenwijken, de hectiek en chaos van Indiaas grote steden, de smerigheid in sommige hotels.

Twee dagen later lag ik in zee en keek naar het palmenstrand van Goa. Ik waande me in een Bounty reclame. Ik keek naar het noorden, naar Bombay en snapte er niet meer van. Een groter verschil was niet denkbaar.

Hoe bereid je iemand of jezelf voor op India? Ik zou het niet weten.