ter leringhe ende vermaeck: visum aanvragen

• kataraja

Ineke, onze geschiedenis zit behoorlijk wat smetjes, volgens mij zijn het geen smetjes maar smetten, verdiep je maar eens in de slavernij! Wij wonen als Limburgers tussen een grote groep Hollanders , dus wat je schrijft, wat weer maakt dat de moslims zich buitengesloten voelen en juist orthodoxer worden heeft ook betrekking op ons Limburgers in “den vreemde” tussen de hollanders, wij worden radicaler en radicaler, we eten alleen nog maar vlaaien.:)-D:)-D:)-D:)-D:)-D

Groet Kat

Ps Ineke, ik hoop toch wel dat je in de gaten hebt dat ik melige grapjes maak, maar wat je schrijft daar heb je natuurlijk groot gelijk in.

• Ineke M

Hoi Kataraja,

Kijk, alleen nog maar vlaaien eten zou voor mij een reden zijn om Limburger te worden….denk alleen dat ik het wat moeilijk krijg met de taal (heb geen talenknobbel).

Vond eigenlijk dat je de spijker op zijn kop sloeg (en het grapje zag ik er tussendoor).

De smetjes zijn inderdaad smetten.

Als kind zat ik op een openbare lagere school en kregen wij een keer per week godsdienstles van een hervormde dominee.

Deze dominee was aalmoezenier geweest in Nederlands Indië en heeft een keer voor een enorme rel op school gezorgd door te vertellen wat hij daar allemaal meegemaakt had.

Zal het nu even bij de twee voorbeelden houden die mij het meest bijgebleven zijn:

De Nederlandse militairen…….wij dus………sneden de buik van een 6 maanden zwangere vrouw open gewoon voor de lol.

Bij een andere vrouw werden de borsten afgesneden en werd er zout op de wonden gegooid…..

Nee, dat werd niet gedaan door een vreemde cultuur of wat dan ook, maar door ‘onze jongens’.

Hij, de dominee, had er nachtmerries van. Het liet hem niet los dat mensen elkaar dit aankonden doen.

Bijna alle ouders overstuur, want dit kon de werkelijkheid niet zijn.

Helaas….een oud buurman van ons die ook in Indonesië gezeten had, maar er nooit over had gepraat, bevestigde dat dit soort dingen daar gebeurden….

En dat is nog maar een ‘smetje’ op de geschiedenis. Onze rol in de slavernij is natuurlijk helemaal absurd…

Ineke

• kataraja

Hoi allemaal, ik krijg net een telefoontje van mijn buurvrouw die vanmorgen voor een lang weekje naar India is vertrokken, dat de “2 month gap” bij een visa niet meer van toepassing is!!!

Ik kan der op internet niets over terug vinden, maar wat ik zo lees zat het eraan te komen. Goed nieuws .

Kat

• Rob

Kataraja,

Volgens mij zijn de toeristische jaarstatistieken bij de Indiase beleidsmakers bekend geworden en doorgedrongen.

Zoiets heb ik een tijdje geleden ergens gelezen.

Rob

• Rob

Tom,

Ken je het verhaal al van een van mijn beste vrienden?

Die is eind jaren zestig als gelukzoeker vanuit Marokko naar Nederland gekomen.

Hij is niet als gastarbeider geronseld, hoefde de paardenkeuring niet te doorstaan.

Op een keer kreeg hij hier in Groningen ruzie met een Surinamer., waarover weet ik niet meer.

Vermoedelijk had die Surinamer iets gezegd als K@% Marokkaan.

Wel dat hij antwoordde: rot op, mijn opa had vroeger 10 van jullie als slaaf.

Rob

• Ramrod

> Wedden dat je op die mongool van een wilders stemt!!!

Zeg het maar waar wil je om wedden ik neem hem wel aan hoor , over vooroordelen gesproken …. zeker een links draaiende 50+ hippie die op sandalen door India trekt …:D

• kataraja

Ramrod 1-0 voor jou, racisten en xenofoben stemmen niet uitsluitend op wilders, maar ze vervuilen de hele politiek!!!!

• Rob

Kataraja,

Volgens mij is een van de kenmerken van racisme en xenofobie de ontkenning.

Het tegenovergestelde is de erkenning met een misplaatst schuldgevoel.

En een voortdurende drang om excuses aan te bieden.

Rob

• kataraja

Rob, volgens mij schrijven mensen die te veel drinken dingen waar geen touw aan vast is te knopen, zoals dit,

Volgens mij is een van de kenmerken van racisme en xenofobie de ontkenning.

Het tegenovergestelde is de erkenning met een misplaatst schuldgevoel.

En een voortdurende drang om excuses aan te bieden.

:)-D:)-D

Proost ik ga naar bed hier is het nu half 2 groet Kat.

• Rob

Welterusten Kataraja,

Misschien ben je morgenochtend helder genoeg om te begrijpen wat ik bedoel?

Rob