ter leringhe ende vermaeck: visum aanvragen

• ton

In aansluiting op de vorige berichten over de vertraging bij de visumaanvraag is het vervelend om onnodig vertraging op te lopen. Onze aanvragen (vier) werden in eerste instantie niet ontvankelijk verklaard (dus niet afgewezen) door vormfouten onzerzijds. Saillant: we hadden niets anders ingevuld dan bij de vorige aanvraag, augustus 2012. Nb: Onze aanvraag liep via Vfs global volgens de disclaimer op de website van de ambassade de officiële vertegenwoordiger van de ambassade in Nederland.Een bloemlezing:

* Een werkgeversverklaring werd afgekeurd omdat het adres van de ambassade niet volledig met straatnaam en postcode was ingevuld.

* Meerdere werkgeversverklaringen werden afgekeurd omdat het paspoortnummer niet was ingevuld in de verklaring

* Voor prepensioeners en gepensioneerden: het is niet voldoende om een bankafschrift mee te sturen met voldoende saldo. Je moet nu ook het toekenningsbesluit meesturen van resp. pensioenfonds en/of SVB

* Daarentegen. voor mensen met een eigen bedrijf moesten we de vorige keer een uittreksel van de KvK meesturen en een werkgeversverklaring (je moest dus jezelf vakantie geven) Deze keer volstond de KvK verklaring.

Verder heel tevreden over de afhandeling bij Vfsglobal

Allemaal succes bij de aanvraag

ton

• Ramrod

Het lijkt wel of men niet blij is met toeristen in India …. wat een gezeik.

• Khan

Men speelt gewoon het spelletje dat de IND al jaren met niet-Europeanen speelt…

• Ramrod

Ja maar die komen hier niet naar toe voor een paar weken om de toerist uit te hangen , dat zijn voor 99% geluk zoekers .

• Khan

Ramrod Schreef:

——————————————————-

> Ja maar die komen hier niet naar toe voor een paar

> weken om de toerist uit te hangen , dat zijn voor

> 99% geluk zoekers .

Mmm, vreemd dat bijv. KPN en andere bedrijven gelukszoekers naar Nederland halen…

Maar goed, als je onmogelijke formulieren en bureaucratisch bla-bla als een uitstekende methode ziet om gelukszoekers te weren, welkom in xenofobia.

• Ramrod

> welkom in xenofobia

Wat een onzin zeg , als jij het verschil niet ziet tussen ergens voor een paar weken op vakantie gaan en dit dmv een hoop bureaucratische rompslomp blijkbaar willen te frustreren, om wat voor reden dan ook … of mensen die hier komen om te werken en dan is het hier komen werken via een bedrijf nog weer anders als op goed geluk hier naar toe willen komen .

• Rob

Ramrod,

Leg mij (en Khan e.a.) eens uit: hoe bepaal je dat verschil dan?

Tussen ergens op vakantie gaan en ergens willen gaan werken?

En waarom is dat verschil nodig?

Rob

• T.o.m.

Nou, als ik heel eerlijk ben, ga ik ook naar india om geluk te zoeken.

• kataraja

Ramrod, voor mij zijn die “gelukzoelers” van harte welkom in Nederland, voor mij heeft het zoiets van “payback time” voor de Nederlanders, want onze welvaart is natuurlijk een voortvloeisel van eeuwen van uitbuiting en bezetting van andere landen en bevolkingen. Veel mensen hebben nog een hekel aan de Duitsers die ons land 5 jaar bezet hebben, nou wat dacht je van 400 jaar Nederlandse bezetting van Indonesië, ze hebben er als beesten huisgehouden.

Verder gaan veel van gelukzoekers gebukt eronder dat onze landbouw producten die wij exporteren zwaar gesubsidieerd worden door de EU, en dat daarom de lokale boeren en handelaren geen schijn van kans hebben.

Wedden dat je op die mongool van een wilders stemt!!!

• Ineke M

Ben het voor een groot gedeelte met jou eens. Alleen het ‘payback time’ klinkt alsof er iets gebeurd wat negatief is.

Het negatieve zit voor mij in de angst die de autochtone mensen hebben voor alles wat vreemd is.

Juist door die angst verdeel je groepen, komt er ‘haat’ tegen moslims, wat weer maakt dat de moslims zich buitengesloten voelen en juist orthodoxer worden.

Hoofddoekjes zag je bijna niet voor de islam angst opkwam. Nu zijn de hoofddoekjes te vergelijken met de hanekam bij de punkers; zich afzetten tegen de brave burgers.

Als die angst er niet was zou een multiculturele samenleving juist meerwaarde hebben en zou het niet voelen als ‘payback time’.

Overigens helemaal eens dat we met twee maten meten en onze rol in Indonesië die van agressor was. Zo zitten er wel meer ‘smetjes’ op onze geschiedenis. Die overigens niet op school geleerd worden. of in een hele milde vorm.

Wel apart dat er mensen zijn die het zelf leuk vinden om in vakanties andere culturen opzoeken, maar er tegelijkertijd bang voor zijn als diezelfde culturen zich hier vestigen.

Ineke