Kerala

• Lidy

Kom al jaren in Goa (Candolim en omgeving) zou wel naar een ander stuk van India willen dat me een beetje hetzelfde aan kan bieden als Candolim maar waar het rustiger is. Kerala misschien? Wie heeft er tips voor me.

Alvast bedankt,

Lidy

• Khan

And now for something completely different:

“ Visakhapatnam has been nicknamed (…) the Goa of the East Coast. Like Goa, it has attractive beaches, laterite hillocks and a pleasing landscape. It is also a focus of urban and tourist development.”

http://en.wikipedia.org/wiki/Visakhapatnam

In hoeverre dit aan de wensen tegemoetkomt kan ik moeilijk beoordelen omdat ik nimmer in Goa ben geweest. Kan in elk geval wel bevestigen dat je in ‘Vizag’ vrijwel alleen Indiase toeristen zal tegenkomen.

Zelf vond ik het nabij gelegen Bheenumipatnam erg schattig (en rustig)

• ton

En als je dan toch in Bheemunipatnam (Beemuli) bent, niet vergeten naar het Hollandse kerkhof te gaan kijken met graven als schoorstenen.

Vizag is inderdaad ook een aanrader. Hebben daar een paar prachtige dagtochten via het tourist office. En voor een kloeke pint: Sandylane bar aan het strand. En: weleens een duikboot op het strand zien liggen? Juist, Vizag.

• Rob

Lidy,

Wat biedt Candolim jou wat je nu ergens anders zoekt?

Misschien Diu, of Mandvi in Gujarat?

Puri in Orissa?

Gokarna in Karnataka schijnt ook wat rustiger te zijn, ken ik zelf niet.

Rob

• Lidy

Candolim is voor ons vooral overwinteren. Bommertje huren en er eens uit gaan. Of af en toe een taxi voor wat verder weg. Maar verder weinig bijzonders doen. Zijn allebei gepensioneerd maar die drukte die Candolim en omgeving vooral in december en januari heeft zoeken we niet zo meer. Daarbij vinden het elke jaar vuiler worden. Vandaar. Maar ik zal jullie tips eens gaan bekijken. Dank.

• kataraja

Lidy, ik durf het bijna niet te zeggen, want een andere vaste prikker noemde mij laats de “mammalapuram promotor” maar ik denk als ik lees wat je wilt , dat mammala wel een goeie keuze voor je zal zijn. Fantastische stranden, niet druk, genoeg te zien, als je iets illigaals roken wilt no problem, mooi achterland om met een brommer te verkennen, goeie restaurants, enz enz en nog redelijk autenthiek.

Wie het niet met eens is mag mij overtuigen.

Groet Kataraja.

• Aquila

Ben vandaag toevallig net terug uit Goa. Zijn de eerste dagen in Candolim geweest, en dat viel ons ronduit tegen. Erg druk. Veel getatoeerde engelsen en tegen vijven een stoet van russen die behoorlijk aangeschoten vanuit het strand naar de hotelkamer terug strompelden. Heb het idee dat daar veel package toeristen zitten.

Wij zijn doorgetrokken naar Benaulim waar we behoorlijk lang zijn blijven plakken. Is niet al te druk, en een veel mooier strand dan Candolim of Calangute.

• lidy

Dank je Aquila voor de tip. Zijn er ook nog wat leuke dorpje in de buurt? Vind het altijd wel leuk om eens naar Mapsa , Panjim of Ajuinamarkt te gaan. Alleen strand is voor mij geen optie. Leuke restaurantjes etc.

• Aquila

Je zit vlakbij Margao, een behoorlijke stad met een leuke markt. Verder kan je goed scooteren in de omgeving, vooral richting zuiden. Is aanmerkelijk rustiger op de weg dan Candolim. Zijn in Candolim nog ondersteboven gereden door een riksja, en met onze scooter dwars over de weg gegaan. Nogal wat schaafwonden opgelopen.

Er is in Candolim wel meer keuze aan restaurants, maar in Benaulim of Colva zitten een paar goeie restaurants. Je kunt in Tripadvisor wel wat tips vinden. Hebben in Benaulim in Heaven Goa gezeten. Is echt een aanrader. Grote kamers, schoon, rustig gelegen en maar 1000 Rs per nacht.

• T.o.m.

Mijn favouriet blijft Colva. Raar maar waar. (colva is loopafstand van benaulim).

In de jaren 80 was het te gek daar, daarna ging het bergafwaarts. Maar wat heet, als je langer verblijft maak je vrienden, er is zeer goed eten daar, rustig strand behalve zaterdag en zondag als “alle” indiers een dagje uit hebben.

Ik neem daar tegenwoordig een appartement (met keuken, woonkamer, slaapkamer, keuken, stomme tv maar toch zo af en toe kijk ik wel degelijk een filmpje, zwembad in de tuin) voor 12.000 rs/maand. Heerlijk als je opstaat en een lekker kopje koffie kan zetten, om die op je balkon op te drinken voordat je een restaurant in moet om wat te bestellen.