Ik wilde vragen of iemand een tip heeft om na een aantal weken in Ladakh (hier wil ik graag in augustus as naar toe met mijn vriend), vanuit Dehli nog een paar dagen op een niet al te lange afstand van Delhi nog wat typisch Rajasthan op te snuiven.

Ik ben zelf al een aantal keren in India geweest. Was eerder in Nawalgarh in Shekhawati. Hoewel dit al zo'n 10 jaar geleden is, herinner ik me nog, dat dit me authentiek over kwam. Naar Jaipur of naar Agra, hoef ik niet zo nodig. Een kleinere plaats trekt me misschien wel meer. Maar ik zou het wel leuk vinden, als het een ‘typische Rajasthan-sfeer’ zou weerspiegelen. En dat het niet inmiddels te toeristisch/overspoeld is geworden/geraakt.

Het hoofdaccent van onze reis ligt bij Ladakh, zoals ik al zei. Maar omdat het voor mijn vriend de eerste keer India zal worden, vind ik het toch leuk nog even als ‘toetje’ op de toch al heerlijke taart nog een ander stukje India te laten zien.

Heeft iemand een tip voor een leuke plaats/plek op een paar uur (maximaal zo'n uur of 6) reizen met bus vanaf Delhi?

Of kunnen jullie onderschrijven dat de keus van nogmaals Nawalgarh een goede zal zijn?

Ik besef opeens bovendien: is er in augustus rond Delhi niet al de moesson begonnen, wat reden kan zijn het af te raden, naar mogelijk Nawalgarh/of een vergelijkbaar alternatief te reizen???

Ik ben benieuwd naar reacties.

De India-kriebel komt bij mij in ieder geval alleen al door plannetjes te maken al weer helemaal naar boven.

Alvast bedankt, Yvonne