Wie weet een chauffeur met auto voor een trip in mumbai

• Rietje

Wij doen 2 dagen in maart mumbai aan wie weet een betrouwbare chauffeur met auto voor een trip daar

• Rob

Rietje,

De beste manier om Mumbai te ontdekken is met de dubbeldekker.

Rob

Dubbeldekker Mumbai

• Rietje

Bedankt rob voor je tip,maar hoe kan je met de dubbeldekker mee en waar begint de rit ?

Rietje

• Rob

Rietje,

Bij de gateway of India vertrekt een touristenbus.

Zelf heb ik een dubbeldekker genomen vanaf het Prince of Wales museum, daar vlakbij.

Gewoon een stadsbus richting Haji Ali Dargah.

Vanaf daar met lokale taxi's verder gegaan.

Je hebt dan wel kleingeld nodig.

Wat gaan jullie verder in India doen?

Rob

• Rietje

Beste rob ,

Wij doen in maart met een cruisschip Mumbai aan voor 2 dagen en hebben een visum al geregeld nu dus nog wat plannen om te gaan doen heb jij nog tips ?

Groet rietje

• Paul Broekman

Mumbai elephanta island is een leuke afwisselijk aan het stadse gedoe. Ook al kom je net van een boot af. Als je maar twee dagen hebt zou ik vooral de sfeer van Bombay/Mumbay proberen te proeven door te wandelen. In en rondom het Victoria station, op zich al bijzonder, de zogenaamde hangende tuinen, vooral op het eind van de middag leuk vanwege de “sportende”Bombayers. En vooral gaan naar chowpatty beach, waar de Bombayers zich vermaken met ijs, lekker eten (Bhel puri), draaimolens etc. Een must vind ik. En wandelen over marine drive the “queens necklace”, ook de moeite waard, maar dan wel s'avonds.

De universiteit van Bombay (M U), is de moeite waard om heen te wandelen, zeker ook vanwege de bijzondere architectuur van de huizen in de buurt daar. Iets wat niet iedereen opvalt.

citaat: “Mumbai and its suburbs possibly have the largest number of Art Deco buildings in the world”.

“Not just jazz at the bay” is een modrne (eet)club met jazz pop en de laatste muzikale mode.

• Rob

Paul,

Ter aanvulling:

Als je in Mumbai aan een taxi chauffeur vraagt om je naar Chapatti beach te brengen snapt 'ie niet wat je bedoeld, is mijn ervaring.

Girgaum beach, dat begrijpen ze wel.

Ook voor mij een must see.

Ergens op een hoek zit een prima cafe / restaurant, de naam ben ik kwijt.

Vanaf daar ben ik met een lokale taxi teruggegaan naar mijn hotel.

Op mijn eigen verzoek via Kamathipura, het red light district van Mumbai.

Wat je daar voor verschrikkelijks uit je taxiraampje ziet, dat wil je niet weten.

Rob

• Paul Broekman

chowpatti beach
    Chapati Beach?

What's in a name…..

• Rob

Paul,

Het verschil zit in de uitspraak, Chowpatty of Chapati?

Vandaar mijn tip; vraag naar Girgaum beach.

gir-gam

g - pronounced as ‘g’ in ‘get’

i - pronounced as ‘i’ in ‘sit’

r - pronounced as ‘r’ in ‘rat’

g - pronounced as ‘g’ in ‘get’

a - pronounced as ‘a’ in ‘car’

m - pronounced as ‘m’ in ‘meet’

Rob