Muskietennet in India?

• Paul Broekman

Vroeger nam ik altijd een net mee en was ook in staat het op te hangen waar ik maar wilde, ook aan de fan (deed h'm eens aan met het net eraan…) een kwestie van handing zijn. Nu die handige elctrische antimugvloeistof verspreiders er zijn hoef je geen net meer te hebben temeer omdat die vloeistof de hele kamer mugonvriendelijk maakt.

Er zit in die vloeistof een synthetische variant van een tropische hyacint in waar muggen niet tegen kunnen. Het tast hun zenuwstelsel aan en vallen dood neer. Fruitvliegen en anderen insecten laat het onberoerd dus voor de mens is het niet echt schadelijk.

Is er geen stroom dan open je het flesje, doe wat vloeistof op een kofffielepel en houd er een aansteker onder. De vloeistof verdampt in rap temo en de muggen vallen dood op de grond, ook handig bij binnenkomst in een hotel met veel muggen.

Odomos, wierookspiralen, electrische muggenverdrijvers met tabletjes, het haalt het niet bij de vloeistofverspreiders.

In Europa zijn ze in sommigen landen te koop in anderen weer niet. Dat heeft te maken met een zweeds onderzoek waarbij met een baby muis heeft ingespoten met deze vloeistof en die begon zich zenuwachting te gedragen….. Daarom kun je ze niet in Nederland krijgen (citronella is onzin) maar in Belgie wel.

• Gerard

Bij de reactie van Paul Broekman sluit ik mij vollledig aan.

Zit nu in India en het eerste wat ik koop is de vloeistof met een stekker waar je het flesje kan in draaien.

zeer goede bescherming, neem er dus altijd een paar mee als ik weer terug ga naar Nederland.nou ja een paar ,meerdere kennissen in Nederland zijn er zeer content mee.

Veel plezier met je muggenvrij verblijf in India

• KeesS

Zeker weten doe ik het niet: maar voor de zekerheid trek ik ze 's avonds altijd uit het stopcontact, ik vertrouw dat spul toch niet helemaal. Doet me denken aan de vlooienbanden voor honden en katten (vroeger): zat daar niet iets in van een soort zenuwgas of zo?

• Paul Broekman

Sorry, de vloeistof verdampt natuurlijk en wordt niet verspreid. (Het verdampt via een keramisch staafje dat verhit wordt.) Hier in Turkije kun je ze ook kopen en vooral aan de kust een noodzaak.

• Yvonnevanderwielen

Bedankt voor alle antwoorden. Het net blijft thuis en mochten we na andere voorzorgsmaatregelingen (smeren, fan aan) nog last hebben dan kunnen we zo'n stekker kopen. Scheelt weer in de tas, bedankt!

• T.o.m.

Of een echte rock-bottom tip: oordopjes en niet krabben.

Als je ze niet hoort storen ze niet.

Als je niet krabt is het bultje zo weg.

De muggen die overdag steken kunnen Dengue fever hebben, de kans is echter niet groot. Om de hele dag en avond muggen paniek te hebben is ook zo vermoeiend.

Ik laat ze meestal maar hun gang gaan, maar ik kan snachts echt niet tegen dat gezoem in mijn oor (die dingen klimmen echt in je oor, de rotzakken). Stekker erin dan, slaap lekker.