Dag allemaal,
Is het nodig om een eigen muskietennet mee te nemen naar India (en bangkok, cambodja, vietnam en china)? We gaan low budget backpacken in noord en midden India.
Bedankt voor de hulp.
Groetjes Yvonne
Ik heb zelf nog nooit een muskietennet gebruikt in India (wel in Nepal overigens). Wel bescherm ik me altijd goed tegen de muskieten door me in te smeren met deet o.i.d. Als het even kan zet ik 's nachts een fan of een ac laag aan, zodat er een beetje wind in de kamer is. Zal misschien ook afhangen van wanneer je gaat en waar precies heen.
Ze gaan low budget backpacken , dan zal er wel geen airco in de kamer zitten …
Je kan er altijd 1 meenemen ,sommigen zijn geïmpregneerd met DEET , je kan ze ook in Azie kopen maar weet niet of ze daar dan ook geïmpregneerd met DEET zijn , ook al zou het er wel opstaan dat zegt niets in Azie , kijk goed waar je het koopt .
Als je low budget gaat, is het ook belangrijk zo weinig mogelijk bagage bij je te hebben. Je kan dan zonder noemenswaardige problemen je backpack(je) zelf dragen en hebt niet de hele tijd taxis nodig om van A naar B te gaan.
Een muskieten net is niet klein, niet zwaar maar toch. Verder, waar hang je dat ding aan op? Er is niet altijd een haakje aan het plafond (veelal bevind zich recht boven je bed een fan, daar kan je niet aan ophangen) .
Indien je in een gebied zit waar veel insekten zijn, dan heeft zelfs het goedkoopste hotel wel een net.
Kortom, totaal verspilde moeite een net zelf mee te zeulen.
We nemen het nooit mee vooral vanwege dat ophangprobleem; haken etc. lastig en het zal maar nét op zodanige afstand van het plafond zijn (niet-verstelbare) plastic boven-ring hebben dat ie een paar tikken van de plafondventilator krijgt. Schadeclaim aan je broek….::o
Elk backpack guesthouse in een warme streek hoort ze te hebben. Wat niet wil zeggen dat je er geheel op kunt vertrouwen, er ontstaan bij gebruik toch vaak scheuren in. Daarom wél essentieel in onze bagage: good old duct tape ofwel isolatietape van de DHZ winkel. Dat kan zelf vrij goed tegen de vochtige omstandigheden en is ideaal om de scheuren te plakken voordat ze mozzies gaan binnenlaten.
Sukses,
-Erik> &
Yvonne, duc tape, lange nylon touw, t-rips, zoals de anderen al suggereren, en je kan je eigen muskieten-net-tentje bouwen. Maar veel belangrijker dan zo,n net is je goed beschermen tegen muggen met goeie insmeer spullen. Ik denk dat goed insmeren en half uurtje voor slapen gaan je kamer spuiten met een spuitbus anti muggen genoeg is tegen de muggen, het scheelt een hoop gesleep en gedoe. Ook kan je van die stekkers kopen die een lucht verspreiden die muggen niet lekker vinden. Laatste tip laat je fan draaien als je slaapt muggen houden niet van wind.
Groet Kataraja.
Inderdaad kataradja, dat van die muggenstekker was ik even vergeten, maar is eigenlijk DE tip. Je kan een dergelijk apparaatje voor 50 rs of zo kopen, en de “mats” die erin gaan kosten ook niet veel. Zeer effectief, je ziet de muggen zo van de muur vallen, en je hoeft niet onder een muskietennet te slapen. Dat is een heel stuk minder warm. Want goed slapen, daar gaat het om.
Voordeeltje is ook dat je in je kamer kan gaan zitten, als india je even wat teveel is, en alle muggen daar zijn dan dood. Zonder die stekker moet je wel op je bed gaan zitten, onder dat benauwde net.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?