reizen met de trein

• harry

hallo

kan een toerist ook reizen met een lokale treinkaartje?

bedoel een kaart waarmee ook lokale mennsen reizen?

of moet je via een bureau je registreren en speciaal voor toerist een kaartje kopen?

• johan1

Je kunt gewoon een kaartje kopen en met de lokale trein reizen. let wel op er zijn wagons alleen bedoeld voor vrouwen. Ik zou daar niet gaan zitten als ik jou was.

• Mr Bojangles

je kunt gewoon aan het loket een kaartje kopen, risico is wel dat de betere klassen dan al zijn uitverkocht en je alleen een kaartje krijgt voor de laagste klasse. zoals hier zo mooi beschreven:

The lowest class on Indian trains is Unreserved. An unreserved ticket gives you the right to be on the train, in the general carriages. How you fit in to it is your problem. You could end up standing, squatting in the aisle, or lying on a luggage rack. Few actually get seats in the carriage. Travelling unreserved on the trains is certainly an experience. If you have a short day trip somewhere, you might check it out. Your fellow passengers will most likely be country folk, colorful and gregarious, but unlikely to speak too much English. Guaranteed to be an experience.

en uiteraard is jouw kaartje duurder dan voor de lokale bevolking.

• Khan

Mr Bojangles Schreef:

——————————————————-

>

>

> en uiteraard is jouw kaartje duurder dan voor de

> lokale bevolking.

Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is. Prijs is prijs. Ik heb in de loop der jaren al diverse kaartjes unreserved gekocht, de eerste persoon aan het loket dat mij meer geld afhandig probeert te maken dan op het kaartje staat moet ik nog tegenkomen.

De beste info over kaartjes en treinen is te vinden op ww.seat61.com en verder zijn de FAQ-pagina's op www.irfca.org zeer nuttig. Geeft enig inzicht in het buitengewoon complex stelsel van quota bij Indian Railways. In grote steden zijn er tourist counters, maar het meerendeel van de statioins heeft dat niet.

veel plezier!

• ton

Khan, weet je soms toevallig ook of vrouwen nog voorrang hebben bij het kopen van een kaartje aan het loket.? In die situaties waar geen apart vrouwenloket is, passeert mijn vrouw gewoon de hele rij mannen en posteert zich voor het loket. Wordt geaccepteerd, maar of het nog seeds geregeld is, weet ik niet.

• Khan

ton Schreef:

——————————————————-

> Khan, weet je soms toevallig ook of vrouwen nog

> voorrang hebben bij het kopen van een kaartje aan

> het loket.? In die situaties waar geen apart

> vrouwenloket is, passeert mijn vrouw gewoon de

> hele rij mannen en posteert zich voor het loket.

> Wordt geaccepteerd, maar of het nog seeds geregeld

> is, weet ik niet.

Ik dacht dat die regel inderdaad nog altijd geldt in de geschetste situatie (dus bij afwezigheid van een speciaal damesloket)