Visum verwerkingstijd?

• ton

Klopt. VFS global meldt op hun website een vertraging van tenminste vier dagen bovenop de normale verwerkingstijd van vijf a zeven dagen

• Traveller

Dat is de reden dus! Ik zit in grote spanning want ik vlieg na het weekend en mijn visum is ook nog niet klaar, ze doen hun best maar niks kan gegarandeerd worden. Mag hopen dat mijn annuleringsverzekering dit dekt, maar met dit krantenartikel sta ik sterkt gelukkig.

• Ineke M

Wanneer heb je het aangevraagd?

Ik ga begin maart en vraag het normaal 4 weken van te voren aan. Is dat voldoende?

Ineke

• Traveller

Je mag tegenwoordig nog maar 1 maand voor vertrek aanvragen. Ik vlieg maandag, maar ben bang dat dit niet meer gaat lukken. 16e aangevraagd al. Op het moment dat je een visum wil regelen en dan pas te horen krijgt dat je nog geen vlucht moet boeken voor je visum rond is, is natuurlijk de grootste onzin, vooral als je het niet vooraf weet en dus al een vlucht hebt geboekt! Dan betaal je de hoofdprijs om daarheen te gaan.

• KeesS

Het CIBT geeft op dit moment aan dat er een verwerkingstijd is van ca 12 werkdagen.

• ton

Waarbij je in aanmerking moet nemen dat ze vrijdag j.l. gesloten waren

• Ineke M

De 16de + 12 werkdagen + afgelopen vrijdag….= 4 februari

Hoop dat het nog op tijd is voor Traveller!

Ineke

• Rob

Traveller,

Bij welke maatschappij heb jij een vlucht geboekt, zonder jou blijkbaar op de hoogte te stellen van de Indiase visumvoorwaarden?

Voor zover ik weet geeft de Indiase Ambassade al jarenlang aan dat je geen vlucht moet boeken voor je visum definitief is.

Laten we hopen dat alles voor jou op tijd komt.

Rob

• Ineke M

Hm……raar advies van de ambassade, want volgens mij moet je je ticket bij de aanvraag voegen…

Ineke

• Rob

Ineke,

Een reservering voor een ticket volgens mij…

Rob