Visum verwerkingstijd?

• Reddy

Rob Schreef:

——————————————————-

> Khan,

>

> Venkat heeft helemaal de smaak te pakken.

> Eerst ging hij eens per drie jaar of zo.

> Nu wil hij minstens 2 x per jaar naar India.

> Met vrienden en neven rondreizen.

> Vind ik leuk.

>

> Zijn dubbele vraag begrijp ik wel, ook al is die

> niet handig gesteld.

>

> Rob

mmm volgens mij stelde ik 1 vraag in deze topic? Anyhow thanks! Ja India blijft een fascinerend land. Maar ik ga ook wel naar andere landen hoor, vorig jaar was ik in China en Mexico en natuurlijk bezoek leuke steden in Europa. :-)

Ik vlieg over paar weken, via Dubai naar Chennai en rondreizen naar Bangalore en Goa.

• Rob

Ja, je hebt gelijk.

Als ik goed lees stel je maar een vraag.

De verwarring is ontstaan door je opmerking over die OCI kaart.

Rob

• Ineke M

Ik heb geen idee waar of hoe je die OCI aanvraagt. Uit andere antwoorden blijkt dat dat twee gescheiden processen zijn.

Het kon zijn dat het bij het zelfde ‘loket’ aangevraagd werd en dan zou het eventueel de tijd kunnen beïnvloeden.

Vooral omdat het in een topic genoemd werd. Begrijp inmiddels dat het niets met elkaar te maken heeft.

Ineke

• johan1

De nieuwe visumregels zijn ingegaan. zo is het twee maanden gat verdwenen. Is het nu ook makkelijker om een visum te krijgen??

• ton

VFS global, de officiele vertegenwoordiger van de Indiase ambassade in Nederland, meldt de “two month gap” nog steeds op zijn website

• T.o.m.

Nou, dan weten wij ook weer dat die vrij sloom van begrip zijn.

• Rob

Ton en Tom,

Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen en nu alweer klagen over Indiase traagheid?

Het tijdsverschil tussen Nederland en India is vier en een half uur (wintertijd).

Rob

• Reddy

Rob Schreef:

——————————————————-

> Ja, je hebt gelijk.

>

> Als ik goed lees stel je maar een vraag.

> De verwarring is ontstaan door je opmerking over

> die OCI kaart.

>

> Rob

:-) geeft niet hoor ik ben niet boos ;) Gisteren VFS gebeld maar nog statusupdate omtrent mijn aanvraag. Afwachten maar. Ik vlieg over 10 werkdagen… dus volgens mij moet dat wel goedkomen.

• Mr Bojangles

..

• Mr Bojangles

voorpagina van de Telegraaf jl vrijdag:

visum-misere

Duizenden Nederlanders worden gedupeerd doordat de levering van India-visa al weken ernstig vertraagd is. Dat zou ondermeer komen door een defecte stempelautomaat. Het Indiaas toeristenbureau in Amsterdam bevestigt de problemen. “Er is ook een ophoping van aanvragen. Ik heb de minister van Toerisme in Delhi gevraagd om oplossingen.” aldus de directie. De Indiase ambassade was niet bereikbaar.