Visum verwerkingstijd?

• Reddy

Iemand enig idee hoe lang het tegenwoordig duurt dat je je paspoort weer terug krijgt met je 3 maanden toerist visum?

Ik heb de mijne de 21e ingeleverd, wat ook op de site staat.

Ik heb ook gelijk maar een OCI card aangevraagd, heb ik dat gedoe niet meer om een Visum aan te vragen…

• Ineke M

Normaal duurt een 3 maanden visum tussen de 5 - 14 dagen, maar met de feestdagen ertussen…????

En of het langer (of korter) duurt omdat je ook meteen een OCI aangevraagd hebt??? Niemand kan het precies zeggen……., maar dat antwoord kende jezelf toch ook al….

Vraag me dan ook meteen af waarom je de vraag gesteld heb (en waarom ik antwoord).

Ineke

• kataraja

Ineke, als ik je laatste zin lees, dan denk ik meteen“ oh Ineke heeft les in reageren gehad van Rob”!! :)-D

Groet Kataraja

• loggia

Beste mensen,

wie weet hoelang van te voren je een visum voor India aan kunt vragen.

We zijn rond 25 maart 2013 in India, en gaan het visum in Bangkok aanvragen, zelf denk ik dat we wachten tot begin februari en dan de onlineform insturen, misschien kunnen we dan vanaf half februari het visum afhalen?

Ben benieuwd of we goed redeneren.

• kataraja

Loggia, gewoon in bkk aanvragen het makkelijks, op Khao san road een reisburootje met visa dienst inlopen, 5 dagen later is het geregeld. Stel je bent bereid wat meer te betalen dan is het nog veel sneller te regelen. 6 Maanden dubbel entry no problem.

Groet Kataraja,

• T.o.m.

Maar wat nu als je pech hebt en ze geven een 2 maands visum (het blijven indiers he).

Als je het dan begin feb aanvraagt, loopt het af begin april.

Maar misschien hebben ze iets meer consideratie met de situatie daar in bkk, en geven ze je gewoon een 6 maands, dan heb je geen probleem.

• Ineke M

Hoi Kataraja,

Haha,…..wie weet, misschien onbewust :)

groetjes,

Ineke

• loggia

Hoi Kataraja,

daar heb ik geen reisburo voor nodig, al vaker zelf gedaan, maar ik vraag me af of ik het nu al aan kan vragen voor eind maart binnen te komen in India, of dat het beter is in februari

• Rob

Ineke,

Ja, zo'n zin is helemaal mijn stijl.

Heb ik blijkbaar toch nog enige invloed op jou.

Groetjes,

Rob

• Rob

Loggia,

Een visum gaat in op de dag van afgifte.

Als je nu (eind december) een toeristenvisum voor 3 maanden aanvraagt is het eind maart alweer verlopen.

Als je een toeristenvisum voor 6 maanden aanvraagt is dat dus 3 maanden langer geldig.

Niemand op dit prikbord weet hoelang je in India wilt verblijven en met welke reden.

Dus niemand kan een zinnig antwoord op je vraag geven.

Net als die dubbele vraag van Venkat (visum en OCI).

Rob