December in darjeeling ?

• Johan

Hallo allemaal. Wij zitten momenteel in agra en vertrekken morgen naar varanasi. Nu wil mijn vriendin graag verder reizen naar darjeeling maar ik heb zo mijn twijfels of het daar momenteel wel de moeite is qua helderheid en temperatuur enzo. Kan er iemand mij misschien wat meer info geven over hoe het in darjeeling is in december ?

Groetjes J.

• Ramrod

Ik ben er in Maart geweest , was toen overdag wel te doen maar werd snel fris , zal nu alleen maar erger zijn.

Darjeerling zelf is wel een redelijk plaats , het stoomtreintje is leuk de theeplantages als ze in bloei staan een mooi gezicht en er zijn enkele leuke Gompa,s in de buurt .

Maar of het de moeite is …., het nog al een rit van de dichts bijzijnde vliegveld .

Ik ging er speciaal voor de vergezichten naar toe maar niets gezien alle dagen veel bewolking/mist .maar als het echt fris weer is zou het een stuk helderder moeten zijn

• Johan

Hey bedankt voor je reactie. Tjah we zijn dus nog steeds aan het twijfelen. Zitten nu in varanasi en zouden niet met het vliegtuig maar met de trein naar darjeeling willen. Het is hier vandaag ook al vrij koud dus misschien trekken we wel gewoon naar het zuiden. Groetjes !

• T.o.m.

Temperatuur vandaag in Darjeeling: max 11 min -4 ::o

Dat valt toch wel mee?

• erik

Net als hier, maar warmer overdag, Heerlijk weer. En wanneer iedereen denkt dat het koud is en wegblijft, nog leuker in Darjeeling.

• Theo

erik Schreef:

——————————————————-

> Net als hier, maar warmer overdag, Heerlijk weer.

> En wanneer iedereen denkt dat het koud is en

> wegblijft, nog leuker in Darjeeling.

:D Precies.

't is wel te doen, doch de overwarmde hotels in die tijd deden me wel de das om >> (goedkoopste restaurantjes, met hoesters) Wat heb ik eens een smerig virus opgelopen daar in die contreien.

Johan, ga lekker naar Goa of een rustiger strand on Tamil Nadu, super daar nu in December!!

Oh die warmte, ik hunker ernaar. Nog 40 nachtjes slapen, gelukkig.B)X(

• erik

Ik sliep er ooit in de Timber lodge, ijskoud en dan kwam er 's morgens iemand een emmer heet water brengen om te “douchen”. het had wel wat!

• herna

@Theo, ik dacht dat je naar Nepal zou gaan.

Groet Herna.

• Theo

Ja, wat is nou niet Nepalees aan Darjeeling? :S:D;)