malariapillen in noord-india?

• ernel

temp: als ik nu kijk op weer-online is de verwachting komende 2 wkn gem. 27 graden overdag, dus …….

ben benieuwd naar de org. van S. heb eerder een slechte ervaring gehad met S. in vietnam met een zeer ondeskundige reisbegeleider, maar ik reis alleen met S. zodat ik niet zelf een busstation of overnachting hoef te zoeken. ik red me zelf wel als ik eenmaal ter plekke ben.

• gerardvd

Die temperatuur klopt ook wel hoor maar het koelt snel af als de zon is ondergegaan,

Onze reisleider was echt top de rest dus vervoer en hotel was het probleem helaas.

• Sundri

Het uiterste zuiden van India ligt in de tropen; daar is het altijd warm, maar de rest van India niet! In Zuid India verschilt jaarrond vooral de gevoelstemperatuur veroorzaakt door de luchtvochtigheid (en die gevoelstemperatuur maakt heel veel verschil), maar de temperatuur zomer en winter verschilt nauwelijks. Er zijn dan ook verschillende klimaatzones. Het noorden met uitzondering van de Himalaya's heeft een woestijnklimaat. Dit noorden + het zuiden staan daarnaast onder invloed van de moeson. En de moesontijd verschilt per gebied. De Himalaya's hebben een bergklimaat. Zo is het klimaat in Kashmir vergelijkbaar met dat van de Franse Alpen. Ladakh is een bergwoestijn inclusief oases. Maar vergis je ook daar niet in. Kashmir en Ladakh liggen 800 km noordelijk van Delhi; daar heeft de moeson geen invloed. Kathmandu (in Nepal) daarentegen heeft ook een bergklimaat, maar ligt op dezelfde breedtegraad als Delhi en daar staat men ook onder invloed van de moeson!

• Sundri

Kashmir wordt ook bezocht door “Indiase” toeristen. De dames in sari's en heren dragen over hun dagelijkse kleding truien, jassen en mutsen; dat doen ze al bij een temperatuur tot 25 graden, dus als wij nog gewoon in ons T-shirtje rondlopen.

• Willem

Hallo,

Wij gaan 5 maart voor enkele weken naar noord(oost) India.

De meningen verschillen over maatregelen nemen tegen malaria.

Wie heeft voor ons het verlossend antwoord?

Willem

• Rob

• KeesS

GGD, vaccinatiebureau of iets dergelijks,