Is dit een bestaand adres?

• Abv

Hallo,

Ik heb zo nu en dan contact met mijn chauffeur uit Delhi en wil zijn familie e.e.a. toesturen.

Nu is zijn schrijven niet geweldig en vraag me af of dit een correct adres is:

s/o late daya singh v.p.o tramat teh joginder nagar distt mandi himachal pardesh india

Zodat het pakket niet ergens anders verzeild raakt….

Alvast bedankt!

• Ineke M

Dus

Son of late Daya Singh

vpo (?) tramat teh Joginder Nagar

district Mandi

Himachel Pradesh

India

Ik mis wel een zipp code, maar verder kan ik mij voorstellen dat het een goed adres is.

Weet ook niet of vpo bij het adres hoort of bij de naam?

Ineke

• Erik de Ruijter

Komt in de buurt. Ik zou zeggen

Son of late Daya Singh

vpo (?) tramat teh

Joginder Nagar

district Mandi

Himachal Pradesh

India

Een ‘Nagar’ is ofwel een dorp ofwel een stadswijk (–> voormalig dorp later vastgegroeid aan een stad), dus moet apart vermeld worden. Tramat teh is mogelijk een straat of een postkantoor daarbinnen, VPO zou zelfs kunnen beteken ‘Via Post Office’.

Sukses,

-Erik>

• Sundri

Voor zover ik weet, is “Nagar” net zoiets als -straat. Hier in Srinagar (J&K) zijn veel straten met die naam als uitgang.

Ik zou alleen niets versturen zonder postcode (pincode), want dan is het onwaarschijnlijk dat je pakket aankomt. De post is niet zo accuraat als in NL. En verstuur je iets, verstuur het dan altijd aangetekend, anders komt het zeker niet aan.

• T.o.m.

In de goeie oude tijd zou dit dan gericht zijn aan de persoon via GPO (general post office), wellicht een schrijffouwtje, is zo gebeurd, de g en v zitten niet ver van elkaar op een toetsenbord.

• erik

Weet iemand hoe het zit met de betrouwbaarheid van het sturen van pakjes? Naar Nepal neem ik af en toe dingen mee voor mensen, omdat pakjes nogal eens zoek raken of op onverklaarbare wijze wat inhoud verliezen…

In dat geval is het soms slim om bv hier eens te vragen of er nog iemand naar India gaat en iets mee kan nemen.

• Sundri

Erik, zoals ik al zei. Wil ik iets 100% zeker ontvangen hier in India, verstuur het dan aangetekend. Met een koerier kan natuurlijk ook; dat is weliswaar meestal sneller, maar duurder dan met de “gewone” aangetekende post. Aangetekend komt altijd aan. Via gewone post komt vrijwel niets aan.

• Rob

VPO = Village Post Office

Rob

• Rob

Abv, vermoedelijk dit:

Naam van jouw chauffeur in Delhi

Son of late Daya Singh (overleden vader)

Village Post Office Tramat (teh) Dorpje

(teh) Joginder Nagar (wijk, buurt)

District Mandi

Deelstaat Himachal Pradesh

India

Tramat teh weet ik niet.

Die indeling is wat ingewikkelder dan bij ons, maar komt op hetzelfde neer.

Dorpen vallen onder een gemeente, die vallen onder een provincie, die vallen onder het rijk.

Allemaal hebben ze hun eigen bestuur.

Waarom stuur je niet iets naar Delhi?

Of nog beter: vraag mensen om wat mee te nemen, dan komt het altijd aan.

Rob

ps mijn Indiase vriend heeft mij een keer uitgelegd dat wij die adressering niet hoeven te begrijpen, dat moet de postbode ter plekke kunnen.

Essentieel lijkt mij de VPO.

• Abv

Fijn, dank jullie wel voor alle reacties, hier heb ik zeker wat aan.

Erik, het is idd handiger mijn pakket door iemand mee te laten nemen, maar het is een vrij grote doos, vol met kleding en schoolgerei..

Ik denk niet dat ik daar iemand een plezier mee doe om dat mee te slepen ;)

Toch bedankt voor het meedenken.

Groetjes