Visumaanvraag grens Sunauli

• Maaike

Voor zover ik weet kan je aan de grens Sunauli (India - Nepal) gratis of voor weinig geld een visum krijgen voor enkele dagen om Lumbini te bezoeken.

Nu lees ik in de nieuwste Lonely planet (p. 399) dat de Indiase autoriteiten soms lastig doen door te eisen dat je niet binnen 2 maanden je re-entry doet.

Klopt dit, heeft iemand hier ervaring mee?

Met groet,

Maaike

• Ger

Als je even wat zoek opdrachten uitvoert zul je merken dat dit prikbord hoofdzakelijk gaat over problemen met betrekking tot een visum.

Mijn advies:

Neem geen risico's en regel alles goed van te voren en geloof niet te veel van wat alles en iedereen nog gaat vertellen.

Succes!

• Erik de Ruijter

Visum voor Nepal aan grens is niet anders dan op KTM airport: on-arrival en niet schreeuwend duur ja.

Maar het feit dat je India verlaat betekent dat je, als je kort erna weer terugwilt, ofwel vantevoren een dual-entry visum moet hebben (en dat krijg je vaak pas als je een gedetailleerd reisplan voorlegt) ofwel een 2e visum moet gaan aanvragen in Nepal. Prijzig, en alle kans dat je de 2-maanden regel aan je broek krijgt.

Dus: gewoon vantevoren dual-entry visum vragen, zo simpel is het…

Sukses.

-Erik> &

• Rob

Maaike,

Ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Wat ik van die tweemaanden regeling begrepen heb is dat die inmiddels niet geldt voor omringende landen als Nepal.

Dan moet je wel aan de voorwaarden voldoen: toeristenvisum met double entry en compleet reisplan, waaruit blijkt dat je weer uit India vertrekt.

Vraag dit na bij het visumbureau / CIBT.

Die hebben, neem ik aan, ervaring met dit soort double entry visum aanvragen.

Rob