Heb ik ook een keer gehad. Toen kon ik pas wat zien op het moment dat het retour gestuurd werd.
Ineke
Op de site van visumcentrale staat “terugverwacht van ambassade: 29 oktober”, maar ik neem aan dat dit een willekeurige datum is aangezien het pas 19 oktober is ingediend bij de ambassade. Ik heb ook ergens gelezen dat het soms wel 6 weken duurt. Dat zou wel een probleem zijn maar zo ver is het nog lang niet gelukkig.
Amy,
Waarom neem je aan dat de datum van de visumcentrale, 29 oktober, willekeurig is?
Je hebt toch zelf een datum ingevuld, neem ik aan.
Tot nu toe heb ik nog nooit mee gemaakt dat een visum geweigerd is.
Wel dat mensen zelf fouten maken bij het invullen van formulieren, de aanvraag.
En dan op dit prikbord terecht komen om te vragen wat hun visumbureau verkeerd gedaan heeft..
Rob
Rob, omdat ik van meerdere mensen heb gehoord dat het minstens 2 weken duurt. Als het echt de 29e terug zou komen, zou mijn visum slechts 10 dagen in behandeling zijn geweest, waarvan maar 7 werkdagen (inclusief de 19e). Vandaar dat ik denk dat deze retourdatum niet de uiteindelijke retourdatum zal zijn.
Amy, wacht nu maar eerst af!! Stel je voor dat iedereen 4 weken van te voren al gaat stressen of het visum wel of niet retour komt en wel op of na 29 okt.
Geloof me, in de meeste gevallen is er echt iets aan de hand waardoor het langer duurt en als er iets wordt je gebeld.
Oke, we hebben hier 1 (!) geval gehad waarbij het echt mis liep. Flink klote!!! Maar op alle visa aanvragen is dat te verwaarlozen en overal waar gewerkt wordt…..enz.
Ga pas piepen als er wat aan de hand is en niet op voorhand!
Wat mij betreft is de discussie hiermee voor de eerste 2 weken gesloten. Mocht het dan verkeerd gelopen zijn hoor ik het graag!
Ineke
Amy, ik kan alleen maar bevestigen wat Ineke schrijft. De ambassade ontvangt zeker in het winterseizoen circa 150 aanvragen per werkdag! Dan gaat er weleens iets mis (meestal door onervarenheid van de aanvrager), maar in de meeste gevallen gaat het goed! Ik heb meer dan 20 visa gehad meestal zonder dat een interview nodig was. Een enkele keer werd ik uitgenodigd voor een interview, in een ander geval heb ik mezelf uitgenodigd voor een interview om complicaties te voorkomen. Het betekende noodzakelijkerwijze weleens meer reizen naar het visumbureau en/of de ambassade, maar het ging altijd goed en op tijd! Ik zou niet weten waarom dat in jouw geval niet zo zou zijn. Ik raad je inderdaad aan om te stoppen met stressen; je moet je niet van de wijs laten brengen door enkele gevallen waarbij het door die onervarenheid pas later goed kwam.
Ineke,
Ik begrijp Amy best wel.
Sinds ik twee jaar geleden mijn surname en given name omgedraaid had en nergens kopieën van gemaakt had begin ik nu al 4 weken van tevoren te stressen om dat formulier goed in te vullen.
Door die stress en alle dubbelzijdige kopieën was ik de vorige keer dus vergeten de Undertaking mee te sturen.
Die zat, ingevuld en ondertekend aan de achterkant van de algemene voorwaarden van mijn vliegticket.
Die had ik niet meegestuurd.
Rob
Ik zie er ook tegen op om weer een visum aan te vragen, maar als het dan eenmaal weg is en niet terugkomt is het gewoon even rustig afwachten toch?
En niet na twee dagen al gaan posten of het misschien verkeerd kan gaan (terwijl je nog 4 weken hebt)
Want ja, werkelijk alles ‘kan’ verkeerd gaan, wat niet wil zeggen dat het ook echt verkeerd gaat.
Ineke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?