Hoi allemaal,
Ik heb afgelopen donderdag mijn visumaanvraag ingeleverd bij visumcentrale.nl.
Ik kwam er (nadat ik het verzonden had, heel dom) achter dat mijn handtekening op het aanvraagformulier iets buiten de lijntjes was geschoten en ik had ergens gelezen dat ze dan het visum weigeren.
Gelijk visumcentrale gebeld en een nieuw aanvraagformulier opgestuurd, maar waarschijnlijk hebben ze het oude (dus verkeerde) aanvraagformulier opgestuurd naar de ambassade. Ze verzekerden me ervan dat “het wel goed kwam”, maar als ik de berichten hierzo lees begrijp ik dat de visumcentrale er ook niet altijd evenveel van weet.
Weet iemand of zo'n handtekening echt een probleem gaat vormen en zo ja, wanneer ik dat te horen krijg? Ik ga namelijk over een maand weg en als ik 2 dagen van tevoren te horen krijg dat mijn handtekening niet goed is, heb ik daar niet veel meer aan.
Bovendien hoorde ik dat het sowieso erg moeilijk was een 6 maanden toeristen visum te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ga backpacken voor 5 maanden en heb een reisplan in de coverletter beschreven. Ook komen mijn ouders en zus nog een keer langs. Zal dit voldoende zijn om de ambassade ervan te overtuigen dat ik niks stiekems ga doen in India?
Ik hoop dat iemand mijn bericht leest en me kan helpen. Het zit namelijk de hele tijd in mijn achterhoofd en ik kan het er niet uit zetten.
Groetjes,
Amy