Visumprobleem / Vliegveld Delhi

• wouterc

Ook wij hebben visum problemen; omdat mijn vriendin bij een uitgeverij werkt, hebben we voor haar een journalisten visum moeten regelen. Ondanks dat we alleen voor vakantie naar India gaan. Vreemd, duurder, maar het is niet anders.

Het probleem wat we nu hebben; een journalist visum kan alleen een single entry zijn. Terwijl we eigenlijk een double entry zouden moeten hebben; we komen per vliegtuig terug uit Kathmandu in Nepal. En hebben dan nog 1 nacht in Delhi voor we terugvliegen naar Nederland. Die nacht, die moeten we door het visum helaas op het vliegveld gaan doorbrengen!

Heeft iemand tips om die nacht een beetje door te komen? Ik las dat de transit area geen pretje is. Is het mogelijk om daar direct uit te komen en in de internationale vertrekhal de nacht door te brengen? Bijvoorbeeld door online in te checken in Nepal en dus de boarding pass al te hebben? Of zijn er andere mogelijkheden zoals lounges?

• Erik de Ruijter

Delhi airport heeft een gewoon 3-4 sterren airport hotel airside, ik zie niet in waarom je daar niet in zou kunnen. Wel beter prebooken. Kan alleen lastig zijn met je bagage, al zou je al boarding card voor de volgende vlucht hebben dan komt die wel gewoon op de band en moet jij (omdat je wel dual-entry hebt) die oppikken terwijl je hem vermoedelijk de volgende ochtend pas kunt inchecken. Mogelijk in kluis/depot aldaar achterlaten, airside gaan voor de nacht en dan de volgende ochtend voor de 3e keer India ingaan voor bagage ophalen en inchecken? 't is maar een meedenk-gok hoor >:D<…

Sukses,

-Erik> &

• Ramrod

Je hebt op Delhi aiport in transit ook van die cocoons waar je in kan overnachten ,met douche e.d dacht voor $12 per uur .

• Bengal Cat

Op de site van Delhi Airport kun je heel veel informatie vinden over o.a. lounges en hotel. Hotel kun je online boeken.

www.newdelhiairport.in

Succes

• KeesS

Zoals Erik al schrijft heb je een airport hotel, maar ze hebben een domestic wing en een international wing. Ligt er ook aan hoe lang je moet wachten, anders is de suggestie van Ramrod ook een goede, maar dan ben je volgens mij al in het vertrek gedeelte.

• wouterc

Allemaal bedankt voor de reacties! Ik heb inderdaad de site van het vliegveld al bekeken; het lijkt dat je dan al in Terminal 3 moet zijn. De vertrekhal. Of is dat niet zo?

Ik begreep alleen dat je niet zondermeer van de transit area in Terminal 3 komt?

• Bengal Cat

Misschien is het handig om een mail naar het hotel te sturen met je vragen en/of bellen. Landennummer is +91.

Je krijgt dan waarschijnlijk de meest recente informatie, zo te lezen kun je via dat mailadres ook boeken. De contactgegevens kun vinden als je het hotel aanklinkt.

NB. Eventueel kun je ook mailen naar de airport, bovenaan de site op contact klikken.

Heb zelf gelukkig mijn visa voor India en Nepal afgelopen zaterdag ontvangen. Het was een heel gedoe met alle paperassen en gegevens die ik extra moest aanleveren, uittreksel KvK, kopie bankafschrift, etc.

Gelukkig heb ik meerdere rekeningen, want op mijn zakelijke rekening stonden betalingen van facturen van een mediabedrijf, anders had ik dezelfde problemen als je vriendin gehad.

Nogmaals succes een goede reis.

• wouterc

Ik heb contact gehad met het hotel: het lijkt er op dat als we alvast online inchecken we de transit area uit moeten komen! Alleen slapen we niet in het hotel, ruim 200 euro is mij wat te veel :-)

• Ramrod

http://www.newdelhiairport.in/sleeping-pods-airport.aspx