duur visum aanvraag

• Ineke M

Vraag aan de mensen die net een visum aangevraagd hebben;

Hoe lang heeft de aanvraag bij jullie geduurd?

Het visum van Chantal was te laat voor haar reis, terwijl zij 'm 5 weken van te voren had ingeleverd.

Zou te maken hebben met de chaos bij de ambassade (wat inderdaad ook op de site staat) en een reisschema wat te laat doorgestuurd is.

Ik hoop niet dat dit op dit moment de ‘normale’ termijn is.

Mijn man gaat binnenkort naar India. Normaal vragen wij het 4 weken van te voren aan.

Is dat op dit moment voldoende??

Ineke

• ton

Visum aangevraagd via vfsglobal. Paspoorten (twee) ingeleverd en visumstempel vier dagen later in paspoort. Enkele dagen later paspoorten opgehaald bij vfsglobal. Dit was de situatie eind augustus. succes ton

• Inge

Via Visum centrale gedaan. Papieren downloaden vd site. Ligt er natuuurlijk wel aan of je alles in 1x goed invult en meestuurt maar bij ons binnen een week in huis ( toeristen visa )

• KeesS

Ik heb eens even rondgekeken en krijg toch de indruk dat het aan de visumdienst zelf ligt. Op een andere site vond ik een verwerkingstijd van 7 werkdagen, anderen lijken ook een normale periode te hebben. Ik zie nergens iets dat de ambassade langer tijd nodig heeft.

• rita

Mijn amn heeft m in augustus aangevraagd, volgens vfs is weer de normale afhandelingstijd van 7 werkdagen in werking. Bij mijn man duurde het 12 dagen, dit was incl een interview waarvoor hij naar de ambassade moest. Natuurlijk logt het er altijd aan of je alles juist hebt ingevuld en de juiste bijlagen hebt meegestuurd…

• esther

Hoi, wij gaan in februari naar India.

Ton jij vraagt je visum aan bij vsfglobal, toch? Kan je dat opsturen of moet je daar persoonlijk heen? Of toch via de anwb aanvragen? Wij gaan met z'n vijfen, dus als je voor elk paspoort ook nog bemiddelingskosten moet betalen loopt dat wel op.Ik zie zoveel verschillende dingen, dat ik het niet meer weet.

Gr. Esther.

• chantal

Hoi Ineke,

Er is het één en ander mis gegaan bij mijn aanvraag.

Ik ben vandaag op intervieuw geweest en ik had de 31ste een intervieuw.

Ik heb dit dus nooit geweten. Waar de fout ligt en bij wie, is niet helemaal duidelijk.

Visumdienst geeft de schuld aan de ambassade en omgekeerd.

Toch vind ik zelf dat de visumdienst nalatig is geweest.

Ik heb er van geleerd!!!

Ik ga mijn visum nooit meer via de visumdienst regelen!!!!!!

Heel veel suc6 gewenst Ineke.

Naar mijn mening is vier weken ruim voldoende. Ik had afgelopen zaterdag gewoon kunnen vertrekken!!!!!

Er was niks mis met mijn aanvraag.

Groetjes Chantal

• ton

Bij Vfsglobal moet je zelf langskomen met de paspoorten. Een persoon kan alle vijf de paspoorten aanbieden. Ophalen idem. Kosten 64,50 euro per visum all in.. Hebben vestigingen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Zij zijn de officiële vertegenwoordiger van de Indiase ambassade en via de website van de ambassade word je naar ze doorgelinkt. Ik heb nu een keer of vier met ze gewerkt en alleen maar goede ervaringen. Paspoorten telkens binnen een dag of tien (maximaal) retour. Hebben ook een goedwerkend track and trace systeem. Hebben ook een goede telefonische backoffice (in het Nederlands) succes ton

• esther

Dank je Ton voor je informatie. Ben ik erg blij mee!

• KeesS

Ik heb het nu 2 keer bij de CIBT gedaan, 1e keer niet tevreden de 2e keer liep het als een trein. Voordeel is dat het per (aangetekende) post verzonden kan worden en je daar niet heen hoeft. Volgende week vraag ik weer een visum aan maar ik ga weer naar het CIBT.