HELP - vlieg op calcutta en door naar kathmandu - visum nodig bij transit??

• quota

Hallo allemaal

Vliegen op calcutta is nieuw voor mij en ik heb dan ook een vraag over de visa bij een transit.

Ik kom er niet uit maar waarschijnlijk weet 1 van jullie hier wel antwoord op:

1) Bangkok - Calcutta (air asia) - AK3782 - 11 oktober 12 - aankomst 12:10

2) vetrek om 13:50 Calcutta - Kathmandu (air india) - AI247 - 11-oktober-12

Ik denk dat ik hier geen visa voor nodig heb maar is dat ook zo ?

Alle hulp en info is welkom

THNX

Q

• Erik de Ruijter

Hoi Q,

Dat hangt er helemaal van af of je bagage doorgelabeld is naar Nepal op 1 gecombineerd ticket. Die kans is uitermate klein met een budgetmaatschappij zoals Air Asia.

De bagage moet dus in Kolkata van de band gehaald worden en dan weer bij de checkin balie afgeleverd. Alwaar jij ook je AI boarding card krijgt hoewel je die nog wel op een transfer desk airside kunt krijgen.

De grote vraag is nu of jij naar Arrivals mag (landside) en dan weer naar Check-In zonder visum. In principe niet, maar soms op Indiase vliegvelden (als je de situatie uitlegt) is het te regelen dat een airport medewerkerster met je meegaat, ook langs zones waar je normaliter een visum nodig zou hebben; en dan toeziet hoe je de bagage ophaalt en daarna weer incheckt. Een garantie hierop geven zou ik niet durven, dus een transitvisum is echt safer…

Sukses,

-Erik> &

• kataraja

Q, ik weet niet hoeveel tijd je in BKK hebt, maar als je een paar dagen hebt vraag je toch een visa aan! Vriend van mij vorige week nog gedaan 4 dagen was het gepiept, nix cover letter of moeilijke vragen, via visa buro hupsakee, maanden visa dubbel entree, klein nadeel tussen de entrees moet 2 maanden zitten.

• kataraja

Q, kzie net dat de 6 is weg gevallen bij mijn vorig bericht, het gaat dus om een 6 maanden visa.

• quota

Bedankt voor de reacties. Dus toch een visa.

Ik heb gekeken naar een andere mogelijkheid en nu gevonden. Ik reis van bkk naar kuala lumpur en vlieg vandaar voor even € 100,- naar kathmandu.

Grtz Q