Wat is het maximum aan geld wat je kunt pinnen per keer in indian rupees bj een ATM automaat? Kan er geen info over vinden.
kun je geen peil op trekken, en de laatste jaren wordt het her en der steeds minder, maar bij de meeste banken lukt 10.000 roepies. Om te voorkomen dat je opgescheept wordt met alleen maar biljetten van 1000 roepies (zijn Indiers niet blij mee) pin ik meestal 9800. Weet ik tenminste zeker dat ik in ieder geval enig handzaam geld heb.
In Rajasthan en Delhi kun je vrijwel altijd max. 3 x 10.000 per keer pinnen. De meeste ATM's waar ik kom geven dat in 19 x Rs 500 = x 5 Rs 100.
Soms in 9 x 1000, 1x 500 en 5 x 100.
Af en toe kom je ATM's tegen die 2 x 15.000,- geven, maar dus nog steeds max. 30.000 per dag.
Incidenteel kom je ATM's tegen waar je minder kunt pinnen, bv als de ATM bijna leeg is.
Ineke
De meeste pinautomaten geven maximaal Rs 10.000 per keer, maximaal 3 x per dag (dat kan ook achter elkaar). Het komt zelden voor dat pinautomaten meer geven dan Rs 10.000. Let ook op bij welke bank je pint; sommige banken berekenen een fee! Voorbeeld is de HDFC-bank, die berekent Rs 200 fee per keer en daar krijg je niets voor terug. Dit komt bovenop de eventuele kosten, die je aan je eigen bank betaalt in de vorm van kosten per keer of in de vorm van een betaalpakket. Dus voordat je bij een bank 3 x gaat pinnen, pin 1 x en check via internet of ze geen extra kosten berekenen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?