Precies, dat is India.
Echt, vlees eten zou ik nooit doen. Het is on hygiënisch daar. Je krijgt niet alleen diarree daarvan, maar er zitten natuurlijk ook veel virussen in. Voor je het weet krijg je de gekken vogelziekte. Ook veel varkensvlees, en daarvan is bekend dat het onrein is (vraag maar aan de moslims).
Maar let verder ook op dat je geen salade eet. Dat is al vergeven van bacteriën, het wordt ook nog eens gespoeld met vies water. Hetzelfde geld voor fruit, niet doen.
Ook werken ze veel met sausjes in India. Masala sausjes, yoghurt sausjes, nou je raad het al, erg gevaarlijk die te eten. Soms zit het al uren in een potje op laag vuur te sudderen. Dat kunnen bacterie bommen zijn.
Gelukkig koken ze de rijst, maar dat gaat lang niet altijd goed. Soms knarst het gewoon bij het eten, zit er gewoon zand in. Ik heb ook wel een een ratten keutel in mijn rijst gevonden ! En heel soms zitten er steentjes in, met een beetje pech breek ja daar een tand op. Dus rijst, ik zou het niet doen.
Het beste is eigenlijk muesli repen in nederland te kopen en die mee te nemen, en vitamine tabletten. Hartstikke gezond. Je hebt maar 300 gram aan repen per dag nodig. Dat moet dus lukken voor een niet al te lange reis om dat mee te nemen.
Neem verder een paar bussen antibacteriële handgel mee, want in no-time zitten je handen boordevol ziekteverwekkers. En die steek je ongemerkt toch best wel vaak in je mond. Gewoon dus geregeld je handen met dat spul afdoen.
Verder zie je steeds vaker dat mensen met een mondkapje rondlopen, vooral de chinezen, japanners en koreanen doen dat. Maar je ziet steeds meer dat toerisen en indieers die dingen ook dragen. Lijkt me toch wel veel zekerheid geven, want je wil niet weten wat je allemaal inademt.
Tenslotte, vergeet je anti- Dengue maatregelen niet.
Prettige reis !