aanvraag visum vanuit Belgie

• Manon

Ik heb een visumaanvraag voor India gedaan via de visumcenentrale.be

Deze grap kost me 185 euro , aangetekend verzenden inbegrepen.

Weet iemand of wij ons visumaanvraag ook rechtstreeks via de Indische Ambassade kunnen aanvragen , of zelf

de aanvraag brengen?

Het visum zelf kost enkel 70.18 euro , de rest zijn de bemiddelingskosten van de visumcentrale , een dure grap dus.

• Mr Bojangles

hier rechts staat een vakje zoeken. kun je ‘visum’ intikken. zijn waarschijnlijk pas 35 discussies van.

• Manon

Ja Bolanjes als mijn antwoord er bij had gestaan , had ik mijn vraag niet gesteld!

• Sundri

Manon, woon je in België of in Nederland? In NL kun je je visum niet (meer) rechtstreeks via de Indiase ambassade aanvragen. Wellicht kan dat in België wel. Ik zou daarop de website van de Indiase ambassade in België checken. Die geeft gewoonlijk informatie over hoe de verschillende soorten visa aan te vragen. Woon je in België, dan moet je je visum in België aanvragen; woon je in NL, dan moet je die in NL aanvragen, dat kun je niet omwisselen. Maar reis je b.v. in Nepal, Sri Lanka of Thailand, dan kun je je visum aanvragen bij de Indiase ambassade ter plaatse. De kosten, die jij hebt moeten betalen aan de visumcentrale.be lijken me buitengewoon extreem. Check of je ook bij een ander visumbureau je visum kunt aanvragen; dat kan aanzienlijk in de kosten schelen. Vraag je je visum aan voor jou alleen, dan “vallen de kosten nog wel mee”, maar moet je aanvragen voor je hele gezin, dan loopt dat behoorlijk in de papieren.

• ton

In aanvulling op sundri: In Nederland kom je via de website van de ambassade terecht bij Vfs.global. Hebben oa een vestiging in Rotterdam. Kosten per visum: 64.50 euro, all in. Nadeel is wel dat je persoonlijk je paspoort moet halen en brengen, afhandeling per post is niet mogelijk, Maar je reiskosten naar Rotterdam, afgezet tegen wat je nu betaald hebt, is het overwegen waard, zeker als het om meerdere paspoorten gaat. Je moet er natuurlijk wel tijd voor hebben…….