Goed resort, uitgaan + schoon strand in Goa januari 2013

• Reddy

Ik ga in januari 2013 met een goede maat van mij naar Goa. Nu ben ik er 2 jaar geleden even 2 dagen geweest in Anjuna. Strand was ok alleen het uitgaan viel erg tegen. Nu was ik er toen ook in oktober 2010..Ik zat ook best afgelegen in Anjuna.

Nu willen wij relaxen aan een mooi schoon strand en zo nu dan naar eens strandfeest in de buurt en ook wel elke avond het nachtleven in. Waar moeten we daarvoor zijn in Goa?

Iemand een goede suggestie voor een goed beachresort? (en waar moeten we dan zijn, Anjuna of Baga beach?

We willen eigenlijk gewoon een goed resort, lekker dichtbij het strand, en 's avonds het nachtleven in of strandfeest in de buurt van ons Resort. Ook waar het wel levendig is.

We verblijven 5 dagen, waarbij ook wat sightseeing gaan doen.

• Sundri

Op zaterdagavond heb je in Anjuna 2 Saturday nite bazaars (ja, dat schrijven ze zo). Ingo's is de beste. Daar is het altijd erg gezellig en is er ook life entertainment. In Baga zijn alle disco's weg. Reden was het lawaai van wel 5 verschillende disco's vlak bij elkaar, wat doorging tot circa 6.00 ‘s morgens en dat is verboden; dit mag formeel tot 22.00 uur. De bewoners hebben effectief geprotesteerd tegen de disco’s, want het joeg juist veel toeristen weg. Baga en Calangute zijn wel heel levendig 's avonds. Goede alternatieven vind ik verder Arambol en Palolem. Wil je echt een resort, dan kun je daarop googlen. Wil je gewoon een guesthouse of hut, die zijn er in overvloed. Eigenlijk hoef je niets te reserveren. Ik ga altijd op de bonnefooi en heb ook altijd in no time een verblijf aan of vlakbij het strand.

• Reddy

Hi Sundri, ok thanks. Ja misschien dat we toch in Anjuna blijven en dan scooter ofzo huren en rijden naar Calangute. Mijn neefjes uit Bangaluru gaan ook mee. dus volgens mij komt wel goed.

Heb jij nog wel een tip voor een goed guesthouse?

• Sundri

Ik heb geen tip voor een goed guesthouse. Er zijn er veel, die niet eens een naam hebben. Zelf heb ik ook nooit verbleven in Anjuna (lijkt me wel een goede optie); wel vaak in Baga in verschillende guesthouses vlak bij het strand. Ontbijtje en avondeten in een beachshack. De kwaliteit van die guesthouses verschilt niet zo veel en de prijzen daarvan zijn ook vrijwel gelijk. Bijna twee jaar geleden betaalde ik in januari Rs 600 per nacht; dat zal nu Rs 700 of Rs 800 per nacht zijn. Dat zal in Anjuna niet anders zijn. Ook daar kun je gemakkelijk een kamer vinden; er zijn er zat. Anjuna en Baga liggen vlak bij elkaar. Ik ging altijd lopend over de heuvel (circa een half uur) of over de rotsen (circa 45 minuten) van Baga naar Anjuna. Mooie uitzichten heb je dan. Voor 's avonds naar de Saturday nite Bazaars huurde ik meestal een scooter. Soms ging ik ook met de scooter van Baga langs de kust naar Arambol met onderweg plaatsen als Vagator en Mandrem. En dan in Arambol naar “Double Dutch” om te eten of lekker een stuk Nederlandse appeltaart te eten. Dat restaurant serveert zowel NL als Indiase gerechten en heeft een heerlijke shanti atmosfeer (wel vaak veel muggen, maar dan geven ze je odomos). Het is in handen van een NL echtpaar dat al tientallen jaren daar woont.

• kees m

Reddy,

Voor Jong en Lui zou ik toch maar gaan voor Baga

Is echt levendig (voor ons oudjes veel te druk, vergeven van Russen en herrie)

Maar wil je uit je dak gaan , echt iets voor jullie feestbeesten

Guesthouses zie Sundri in overvloed

Arambol staat stijf van de Russen en nog erger Israeliers (die nog mochten blijven)

Scooter huren, betaal niet meer dan 150-200 rps per dag (voor short stay)

Maar inderdaad Double Dutch is okay

Trouwens Sundri: Ingo's is allang weer terug naar Duitsland (mag India niet meer in)

Hij is letterlijk en figuurlijk kapot gemaakt door de mensen die t voor t zeggen hebben in Goa (maffia)

Zaken doen leuk voor n buitenlander maar gaat het te goed dan wordt werk onmogelijk gemaakt

Zo heb ik nog wel wat meer voorbeelden…………..dus begin als buitenlander daar nooooooiiiit iets!!!!!!!!!!!

Gelukkig wonen we dan in Holland, nietwaar , waar iets dergelijks toch minderr voorkomt

grjes Kees M

• Sundri

Maar Ingo's Saturday nite bazaar bestaat toch nog steeds, nu dus wellicht in andere handen? Een Kashmiri vriend van ons werkt in Calangute en volgens hem was die er afgelopen winter nog steeds. Mikey's Saturday nite bazaar is ook leuk, maar Ingo's is beter, vind ik.

Israeliers zitten overal, nu ook veel in Kashmir. Daar zou ik me nou niet door laten weerhouden en evenmin door Russen. Wat ik zelf in Goa het vervelends vind, is in december als Baga overbevolkt is door Mumbaities. Dat geeft te veel drukte en geluidsoverlast. Dat duurt t/m de jaarwisseling en daarna zijn ze weer weg. En dan vind ik het er heerlijk.

• Kees M

Sundri,

Markt is er nog steeds , maar is niet meer in handen van Ingo

Dat wilde ik alleen even zeggen

En inderdaad tussen kerst en 2 januari moet je niet in Goa zijn

Vandaar dat we meestal ergens anders vertoeven in deze tijd

Dit jaar Mysore en Coorg

grjes Kees M

• Reddy

Nou ik en mijn reismaat hebben alles geboekt, wegaan eerst naar mijn familie in Chennai en Bangalore dan vliegen we door naar Goa verblijf op Calangute daarna weer terug naar Chennai dan naar Dubai waar we ook paar dagen verblijven en dan naar Amsterdam.

• Rob

Venkat laiverd,

In beleefdheidsvorm schrijf je in het Nederlands eerst de ander en dan ik: mijn reisgenoot en ik.

Onze jongere generatie heeft dat blijkbaar niet meer op school geleerd.

Verder vraag ik mij af waarom jullie naar Goa willen?

Afgelopen september ben ik een weekje in Puri geweest.

Echt aan te bevelen.

Zelf ben ik nieuwsgierig naar een paar daagjes Dubai.

Laat mij weten wat daar te doen is.

Rob