Tandarts in India

• Rob

Beste mensen,

Volgende week vlieg ik weer naar India voor de zoveelste keer.

Een tijdje geleden las ik op dit prikbord iets over een tandarts in Jaipur.

Na jarenlange verwaarlozing ben ik nu bezig met een complete gebitsrenovatie.

Mijn derde kies is inmiddels getrokken, de vierde trekking heb ik uitgesteld tot midden oktober.

Die eerste kies ligt nog ergens in Trivandrum.

Die vulling uit Mumbai weet ik niet precies meer waar en wanneer ik die kwijt geraakt ben.

Langzamerhand ontstaat er dus een fietsenrek in mijn gebit.

Wie kan mij een tandarts in (Noord) India adviseren?

En wat zijn de globale kosten in India voor nieuwe kiezen?

Ik ben verzekerd, met eigen bijdrage.

Rob

• Ineke M

Hoi Rob,

Ik heb een (goede) tandarts in Jaipur. Ik weet niet wat jij wil laten doen, maar ik ken alleen de prijs van implantaten. Het is alweer 2 jaar geleden, maar ik dacht dat ik toen Rs. 140.000 heb betaald voor 4 implantaten. Mijn tandarts in Ned. vroeg € 10.000 voor 3 implantaten…..

Ben in Juli nog bij hem geweest voor controle. Zijn tel.nr. is 0091 9602 216838. en zijn naam: Dr. Anurag Srivastava.

Hij is ' Oral & Maxillofacial Surgeon in het MSM hospital in Jaipur.

Kees en ik hebben in het vliegtuig ook eens naast iemand gezeten die een tandarts in Delhi had. Hij kwam daar al jaren en ook die schijnt heel goed te zijn. De naam van die tandarts klonk als Johan (shoan, chaudan, Chohan???) en zou makkelijk te vinden zijn via google (mij niet gelukt).

Fijn dat je weer naar India gaat! Doe de groeten aan Rattan!

Veel plezier en succes bij de tandarts,

Ineke

• Sundri

Veel plezier in India en sterkte bij de tandarts! En zou je ooit nog ‘ns besluiten om de Himalaya’s in te trekken. Je bent hier bij mij in Kashmir van harte welkom! Inmiddels ben ik hier een goede gids!

• T.o.m.

Ik ken alleen een tandarts in Goa, en die rekende ongeveer 800 euro per kies. Dat werd vorig jaar gezien als een koopje door de britse overwinteraars daar.

Ik hoop dat je dan wel een goede verzekering hebt.

De tandarts waarover ik het heb draaide geen nieuwe tanden in een verder verotte bek. Eerst de rotte zooi netjes restaureren, dan pas de inplanten. Strenge tandarts dus, maar op zich had hij wel gelijk. Was ook veel beter voor zijn portemonee.

• Sundri

Ikzelf heb dit voorjaar in Srinagar een kroon laten zetten. De kies was diverse keren gebroken, maar het onderstel was goed (niet ontstoken). Het werk is goed uitgevoerd, maar gedurende de wachttijd voor het maken van een nieuwe kroon is het niet de gewoonte om een tijdelijke kies te plaatsen. Daardoor kon ik aan die kant niet kauwen en was het overgevoelig voor warm en koud. Dat was wel direct opgelost nadat de kroon was gezet. Dat kostte me circa Rs 9.000. Het was overigens pas een tweede tandarts die goed werk afleverde; de eerste had het gevuld met ‘pulp’ en dat bracht geen remedie; de kies bleef overgevoelig. Het is dus inderdaad belangrijk dat je een adres weet van een goede tandarts.

• Aquila

Heb een prima tandarts gehad in Udaipur. Gingen alle buitenlanders naar toe. Was circa 70 Euro kwijt voor een kroon. Als je het adres wil weten kan ik dat wel achterhalen.

• kees m

Heb in Goa nog wel zeer goede adressen voor tandarts

Echter niet in Noord India

grjes Kees M

• Sundri

Aquila, wanneer was dat? Ik denk dat je er nu voor 70 euro niet meer mee komt en zeker niet voor een goede tandarts. De prijzen zijn hier zwaar aan inflatie onderhevig, zoals ik aan den lijve ondervind. Ga maar uit van een prijsstijging van circa 10% per jaar! En dit wordt maar deels gecompenseerd in de koers euro-roepie

• Aquila

Nog niet zo heel lang geleden. Dat was in 2009. Was ook niet echt een tandarts die in het centrum zat, maar in 1 van de buitenwijken. Werd daar naar toegestuurd door Piers Helsen van Mountain Ridge. Mijn eigen tandarts heeft die kroon nog nagekeken, en er was niks mis mee.

• Matthijs

Hallo,

Wat een nutteloze vraag van Rob, trap er toch niet in, weer een van zijn streken!

Stel voor deze mafkees maar verder te negeren.

Groet,

Matthijs