Divali en Camel Fair

• jjg

Ik ben inmiddels mijn route aan het plannen voor de komende trip, eind oktober. Grofweg het volgende :

Aankomst Delhi 28okt 2330u. Delhi- Bikaner-Jaisalmer-Jodhpur…. dan even een gat… De 12e Nov vertrek ik van Delhi naar Varanasi om daar 4 dagen te verblijven ( Divali ) Deze trein ( en verblijf in Varanasi ) alvast geboekt omdat alles al snel volgeboekt zit rond die dagen.

Op 18 Nov begint de Camel Fair in Pushkar. Dit sluit eigenlijk perfect aan op de tijd in Varanasi. Maar dit zou betekenen dat ik dan 1000km weer terug zou moeten reizen. Is dat het waard?

Het idee om beide gebeurtenissen mee te maken spreekt mij wel aan ieder geval.

Verder weet ik niet zo goed wat ik tussen Jodhpur en Varanasi kan gaan doen. Ik schat in dat de tijd tussen deze twee plaatsen een dag of 3-4 is. Ik kan eventueel naar Delhi gaan om daar de Tibetaanse wijk te bekijken? Of daar een beetje chillen.

Hoor graag!

• KeesS

Ik ga ook naar de Camel Fair maar heb een ander reisschema. De Camel Market en de Fair zijn geweldig. Maar als ik 1000 km zou moeten terug reizen zou ik dat niet doen. Ik zou dan naar Khajuraho gaan en misschien vanuit Delhi naar Haridwar of. Maar misschien is het handig als je even je reisschema hier neer zet.:)

• jjg

Dag Kees,

dank voor je reactie.

Mijn reisschema staat in mijn 1e post :)

Aankomst Delhi 28okt 2330u. Delhi- Bikaner-Jaisalmer-Jodhpur…. dan even een gat… De 12e Nov vertrek ik van Delhi naar Varanasi om daar 4 dagen te verblijven ( Divali )

Khajuraho 2 jaar geleden geweest. Kolkata is ook nog een optie. Maar na alle hectiek in Varanasi vind ik de Camel Fair aantrekkelijker klinken, ook al zal dat natuurlijk ook hectisch zijn, maar toch weer anders.

• Mr Bojangles

hmm, zeker nooit in Jodhpur geweest? ;-)

Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar enkele dagen wil blijven. Fort gezien en wegwezen zou ik normaal zeggen. Ik vind de stad maar smerig en saai. Wat je zou kunnen doen: neem een prive-taxi en ga van Jodhpur via Ranakpur en Kumbhalgarh naar Udaipur. Da's een mooie (lange!) dag, veel te zien en in Udaipur wil je vast en zeker wel enkele dagen blijven. Vliegverbinding van Udaipur naar Delhi, geen idee wat een enkeltje kost, ik schat 2000-2500 roepie.

• Ineke M

Haha, helemaal mee eens!!!!! 1 Nacht daar vind ik ruim voldoende.

Ineke

• KeesS

Je reisschema is niet geheel logisch, maar goed dat is India ook niet. Inderdaad evt. via Udaipur, naar Jaipur, Mathura (?) naar Delhi.

Als je perse naar de Camel Fair wilt, wat wel weer de hele reis terug is, zou je kunnen vliegen van Varanasi>Delhi>Jaipur. Of treinen. Wij zijn een keer eerst naar Varanasi geweest> Delhi> Varanasi>Delhi en toen onze reis voortgezet. De Camel Fair vind ik zeer de moeite, deze is geloof ik van 20 tot 28 november. Bedenk wel, maar dit weet je waarschijnlijk wel: de eerste dagen is de Camel Market met de aanvoer van kamelen, paarden etc. Na een dag of 4/5 begint de Fair en is de markt grotendeels afgelopen.

• Sundri

Ook ik ben het met Bonjangles eens t.a.v. Jodhpur. Mooi fort kijken en daarna wegwezen. Goede suggestie van Bojangles om door te reizen.

• Rob

Dag JJG,

Leuk dat je weer naar India gaat.

Wat je de vorige keren gedaan hebt weet ik niet meer.

Als ik goed tel heb je 14 volle dagen voor het eerste deel van Delhi - Delhi.

Dan denk ik aan het volgende in jouw route:

- een stop in Shekhawati (Jhunjhunu / Mandawa / etc)

- een stop bij Phalodi / Kichan, als de kraanvogels daar al zijn?

- een woestijnovernachting bij Khuri

- een Bishnoi Village Safari bij Jodhpur

- een overnachting in Ranakpur / Kumbhalgarh

En dan door naar Udaipur.

Majnu-ka-tilla (Tibetaanse wijk) in Delhi is leuk voor een kijkje / hapje eten, verder niet.

Ben je al in de Akshardham Mandir in Delhi geweest?

Daar kun je ook een dagdeel zoet mee zijn.

Of dat allemaal voor jou haalbaar is weet ik niet.

Zie het als een keuzemenu om je ‘gat ’te vullen.

In India kom je eerder tijd te kort dan dat je tijd over hebt.

Rob

• VideJo

De Akshardham Mandir is inderdaad de moeite waard. Maar je moet wel weten, dat je nog geen mobiele telefoon mee naar binnen mag nemen. Alles inleveren bij een balie.

• Sundri

In Akshardham mag je helemaal niets naar binnen meenemen, zelfs geen camera. Inleveren bij de balie is overigens gratis en veilig. Bezoek is sowieso gratis, behalve de licht- en geluidshow; die kostte eerder Rs 10 of Rs 20. Maar… absoluut absoluut de moeite van een bezoek waard. Als ik de kans krijg, ga ik zeker nog 'ns, terwijl ik er al 2 keer eerder ben geweest.