Hoi,
Hebben jullie tips hoe ik het beste/snelste van Madurai naar Thekkady kan reizen? Alvast bedankt.
Heel eenvoudig: neem de bus van Madurai (frequent) naar Kumily, reistijd vier uur. Of anders een doorgaande bus naar Cochin die voorbij Kumily komt.
Kumily is de uitvalsbasis voor bezoek aan Thekaddy/Periyar. Wandeling van ca 3 kilometer naar paerkingang. of anders een riksjah, maar dan mis je de ochtendapen.Ook accommodatie in het park, maar veel duurder. succes
Hotel in kumily: Ambadi (zie hun website) Hebben bungalows en kamers. Voordeel voor kinderen is dat er een soort binnenterrein is waar ze kunnen spelen. Wij waren er met twee gezinnen met in totaal drie kinderen. (zeven personen) Van belang is dat je een bus neemt vanaf het beginstation van de route, bv Madurai. Je kunt dan de stoelen uitkiezen want de bus loopt langzaam vol. Kinderen is geen probleem: het is meer de bagage bij busreizen. Bagagerekken zijn smal, past vaak de rugzak niet in. Vaak afhankelijk van het humeur van de conducteur of de bagage voorain bij de chauffeur mag. Je kunt altijd een extra stoel “bijkopen” en daar de overtollige bagage stallen.
Veder: gewoon doen!!!
Een mooie volgende etappe vanaf Madurai is het traject: Kumily naar Kottayam. Vanuit kottayam kun je met een reguliere veerboot een tocht maken door de backwaters naar Alleppey. Er zijn verschillende routes, afhankelijk van tijdstip van vertrek. Je kunt met de bus terug naar Kottayam, of eerst met de bus naar Alleppey en dan de boot naar Kottayam. Kottayam heeft enkele interessante Syrische kerken.
In tegenstelling tot Kataraja ben ik een echte busliefhebber!! Bij de keuze voor trein zou ik kijken naar de frequentie van de treinen. Vanuit Alleppey gaan er vijf treinen per dag en vanuit Kottayam zo'n veertien. Dus vanuit Kottayam veel meer keuze in vertrektijd.
Bussen zullen ongetwijfeld frequent vanuit beide locaties vertrekken. succes ton
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?