Weet iemand hoe schoon de treinen op het ogenblik zijn in Zuid-India?
We willen wel 1e klas reizen maar dan wil ik toch graag weten of iemand onlangs nog met de trein is geweest.
Vooral hoe het met de toiletten is.
Aan het begin van de (lange) reis zijn de toiletten wel schoon, aan het einde van de reis niet meer. De vloeren zijn niet schoon, worden wel schoongemaakt (geveegd, niet gedweild voor zover ik weet, dus het blijft stoffig), maar iedereen loopt straatvuil naar binnen, dus dat blijft niet lang schoon. Ik denk dat er op dat gebied niets veranderd is.
Tiny, door eerste klas te reizen, verlies je wel heel veel van de charme van het reizen per trein. De contacten met mede reizigers, de zangers de bedelaars de verkopers enz enz, dat maakt reizen per trein in India nou net zo leuk. Veel mensen laten zich erg opnaaien over de viezigheid in India, nou en neem je na de reis toch een douche in het hotel.
Groet Kataraja
Ik ben het helemaal eens met Kataraja. Dat is waarom ik op de lange afstand altijd (als het ff kan) reis in sleeperclass en vooral niet AC, want daar gebeurt nix. Je kunt zelfs niet even door het raam iets kopen, want die zijn in AC allemaal afgesloten (natuurlijk). Op een korte afstand Delhi - Dehra Dun (6 uur reizen) zat ik in AC, omdat dit niet anders kon. Vet saai vond ik dat. (td)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?