Ze kunnen gaan shoppen :)

• erik

Ikea gaat winkels openen in India

NEW DELHI - Ikea gaat de komende jaren fors investeren in India. De komende jaren wil de Zweedse meubelgigant in totaal 25 winkels openen in het Aziatische land.

© ANP

Dat maakte de Indiase regering vrijdag bekend na overleg tussen de topman van Ikea en de Indiase minister van Handel.

Ikea investeert in eerste instantie 600 miljoen euro in het land en zal later nog eens 900 miljoen euro in zijn Indiase activiteiten pompen. De investeringen worden gespreid over de komende 15 tot 20 jaar, zo liet het bedrijf weten.

Winkelformule

Ikea had al langer plannen klaarliggen om de bekende winkelformule naar India te brengen. Maar strenge regels op het gebied van buitenlandse investeringen in het land verhinderden dat tot voor kort.

De wet is onlangs zo aangepast dat winkels die verbonden zijn aan één merk, voor 100 procent in buitenlandse handen mogen zijn. Dat was eerder maximaal 51 procent.

Strenge voorwaarden

India stelt nog wel strenge voorwaarden aan buitenlandse detailhandelsbedrijven die er voet aan de grond willen krijgen. Zo moeten ondernemingen minstens 30 procent van de producten die zij op de markt brengen, inkopen bij kleine tot middelgrote Indiase leveranciers.

Ikea haalt al voor honderden miljoenen euro's per jaar aan producten uit India, en wil dat de komende jaren nog meer gaan doen. Toch noemde Ikea vrijdag de regels ‘'een uitdaging’'.

• kees m

Als je mij echt , maar dan ook echt wil straffen dan is het om bij IKEA te moeten

winkelen.

We hebben hier in Limburg de grootste IKEA van Holland in Heerlen

Soms zegt mijn vrouw, Ikea heeft n leuke aanbieding van ………………

En dan moeten we weer door die vreselijke winkel met voorgeplande route enz

Gaan ze ook nog naar INDIA, moet er niet aan denken , dat ik daar ook naar die KL…. winkel moet

Hoop dat ze ver van Goa vandaan blijven

en trouwens , dan is het helemaal niet meer te controleren , wat ze met de KINDERARBEID doe

AFSCHUWELIJK !!!!!!!!!!!!!!!!!!

gries Kees M

• Sundri

Hoera!!! Dan ga ik een IKEA keuken kopen om de veel te kleine en zeer zeer onpraktische Indiase keuken te vervangen. ;)

• erik

Ha, was je er weer! Alles goed?

• Sundri

Ja hoor, alles prima! ;)

• kataraja

Hoi Sundri, welkom terug.

Kees miene jung waat zeen ich ten noe, kumste auch oet de oet limburg?

• VideJo

Ah, Sundri! Vertel eens op, wat heb je intussen beleefd? Er is hier heel vaak naar je gevraagd!

• kees m

Kataraja,

gojendag

joa kataraja ich veul mich hie gansj thoes

ich bin gebare in brabantj

et geht mich hiej goat

ich woan hiej al 38 joar

adieje wa (kerkraads)

gries kees m

• kataraja

Mein Jod kees, bes eine haave pruus.:D

Adieje wa.