Wij gaan al 18 jaar naar India en helpen daar in een weeshuis. Als we in Holland zijn sturen we soms een pakket zelfgebreide truien daarheen. Is behoorlijk duur maar hoorde dat het ook per container kan. Wie weet hier meer over. Margriet
hoi Rob.
Ja jij zal weer eens niet met iemand eens zijn.. of een vervelende opmerking erover maken
die alleen maar iets goeds doet voor onze mede mens die het veel slechter als ons hebben.
Ik zou zeggen neem een voorbeeld aan haar.
dan doe je nog iets goeds in je leven.
dan alleen maar krietiek te hebben op iedereen.
gr
Margriet, ik zou zeggen stuur daar spullen heen zodat ze zelf kunnen/moeten breien. De gedachte aan een container met gebreide truien wordt ik al moedeloos van. En als je dit werk al 18 jaar doet, waarvoor hulde, zou het toch eens tijd worden om te evalueren. Voor de kosten van al die transporten kun je daar een heleboel truien, vesten, sokken en dergelijke laten breien.
Hoi Magriet,
Ik denk dat meer dan alleen maar truien in die container wilt duwen. Kennissen van mij hebben eens een deel van de inboedel van een ziekenhuis dat de de deuren sloot naar India gestuurd.Ze hadden zich netjes aan alle regels gehouden, maar toch onbewust een fout gemaakt, ze hadden om alles vast te zetten een zooi oude auto banden tussen alles gepropt om beschadigingen te voorkomen. Daar ging het dus fout, de banden stonden niet op de paklijsten, en de customs waren niet over te halen dit door de vingers te zien. De inhoud van de container staat weg te rotten in een loods in madras.
Om een lang verhaal kort te maken, het is zeker te doen om een container naar India te sturen, maar laat het aan de vakmensen over en probeer het wiel niet opnieuw uit te vinden.
Google eens op internationale verhuis bedrijven, deze zullen de klus graag voor jou doen, en de prijzen vallen mee.
Groet Kataraja
Rob en Kees, Magriet bedoelt het toch goed, waarom zo betutteld?
Ineke, ik was vergeten over Kees en vooral Rob mag je hier niets verkeerd zeggen, want dan komt het “oude garde” clubje in het verweer en vooral jij hoort bij de fervente verdedigers van Robje.
Magriet doet iets goed voor de onze Indiase medemens, waarom moet dat meteen helemaal de grond ingeboord worden? Zelf heb ik er ook een mening over maar die ga ik hier niet ongevraagd neerzetten. Ik heb het idee dat Rob graag mensen provoceert/ pijn doet.
Ineke, lees Rob zijn reactie nog eens door als je mij niet begrijpt.
Het is zeker goed bedoelt van haar, maar doet Margriet wel iets goeds voor onze Indiase medemens…..???? Dat kan ik zo niet beoordelen. Vaak is de voornaamste reden van liefdadigheid niet de medemens, maar de mens zelf.
Feit is dat ze goedkoper uit zou zijn als ze de truien daar zou kopen en het zou bv kleine middenstanders in India weer kunnen helpen.
Zowel Kees als Rob zijn mans genoeg om zichzelf te verdedigen, maar ik vind vaak wel dat zij het scherp zien….tja, en dan heb ik weer de neiging om dat te bevestigen…..
Staat nog los van jouw (terechte) opmerking of je mensen die het goed bedoelen dan moet kwetsen. Daar heb je zeker een punt!
Ineke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?