nep merkartikelen

• Miep

In China (Beijing silk market) heb ik afgelopen jaar voor een vriendin haar zoontje 1 jr uggs (nep) gekocht.

Afgelopen najaar in Instanbul zag ik op de grote Bazar ook veel nepartikelen en heb ik een geinig Burberry shirtje voor hem gekocht.

Dit jaar ga ik naar India en eigenlijk verwacht mijn vriendin dat ik weer soortgelijk iets meeneem.

Bestaat in India ook zo'n levendige handel in nep merkartikelen en waar kan ik dat dan vinden?

Graag geen discussie en waardeoordelen over wel niet nep merkartikelen kopen.

Dankjewel.

• T.o.m.

nep klinkt zo negatief. Nagemaakt lijkt me betere naam. Een petje met nike erop is nog steeds een petje, al is het dan niet door Nike gemaakt. De kwaliteit is soms van betere kwaliteit.

Je vind het overal.

Let wel op, je mag 3 nagemaakte artikelen invoeren. Kans op controle in nederland is niet groot, maar meer dan 3 nagemaakte artikelen, en je bent de klos. 1 dvd met 3 films erop, en je zit al op je max.

• quota

Overal zijn nagemaakte spullen te vinden in India. Meer nagemaakt dan echte merken is mijn mening. Je moet er ook van uit gaan dat als je iets met een merk koopt op straat of kleine winkeltjes het nagemaakt is. Wel grappig is dat er soms meerdere merkjes in 1 kleding stuk zitten. Mijn zoon had laatst een jas met en voor en rug pand van jack & jones en de mouwen waren van adidas (of was het odidas) :) Kwaliteit in India vind ik wel erg slecht. Goede tip van tom qua invoer !

• Aquila

Zie namaakartikelen: http://bit.ly/LQAjXH

• erik

Ik kocht ooit in Ranthambore een T shirt met een tijger er op. Dat was kennelijk een door de fabriek afgekeurd shirtje want er zat een labeltje in… C&A :)

• Rob

Miep,

Voor de echte nepartikelenmarkt in India moet je volgens mij bij de havenmarkt in Mumbai zijn.

Hoe heet die straat ook weer. Erik: google even.

Rob

• Aquila

Fashion Street?

• erik

Hill Road?

• T.o.m.

Voor de echte nepartikelen speciaal naar een straat in een speciale stad?

Het moet niet gekker worden. Juist in India kan je altijd en overal aan nep komen. Soms gewild, soms ongewild.

Niet alleen nep- nike en al die andere grote merken, ook nep zijde, nep pashmina, nep goud en nep zilver, nep antiek, zelfs nep stenen, en nep medicijnen, (voor dat laatste, daar was laatst nog een dokumentaire over. Blijkbaar is india een van de grootste producenten van nep medicijnen, met schattingen dat 10-25% nep is. Of het werkt weet ik niet)

• Rob

Erik,

Nee, ik ben in de war, ik bedoelde Chor Bazaar in Mumbai.

Daar kun je nep gestolen goederen kopen.

Rob