zuid india

• esther

Hoi,

Wij gaan in februari met onze 3 kinderen (7, 9 en 11) 16 dagen naar Zuid india. We komen aan in Chennai en vertrekken uit Cochin.

Nu heb ik wel een route bedacht, maar wilde van de ervaren indiagangers onder jullie tips, of dit een goede route is. Mis ik nog wat?? Of kan ik wat schrappen? Het liefst reizen we per trein. Accomodatie willen we ook ter plekke regelen.

Dag 1:vertrek

dag 2:aankomst Chennai 's ochtends vroeg, dan meteen door naar Mallapuram

dag 3: Mallapuram

dag 4: nachttrein naar Madurai

dag 5: ochtend aankomst Madurai

dag 6: Madurai

dag 7: vertrek naar Periyar/Kumily (auto met chauffeur?)

dag 8: periyar

dag 9: vertrek naar Varkala (auto met chauffeur?)

dag 10: Varkala

dag 11: varkala

dag 12: vertrek naar Allephuza per trein

dag 13:Backwaters

dag 14: vertrek naar Cochin per trein

dag 15: Cochin

dag 16: weer naar huis.

Dit is ongeveer wat we in gedachten hadden. Of is het misschien handiger om vanuit Periyar eerst naar Allephuza te gaan en Varkala daarna voor een paar dagen strand?

En kunnen we dan het beste een chauffeur huren voor die rit? Een heleboel vragen dus.

Groetjes Esther.

• T.o.m.

Leuk plan, mooie route.

Maar stel je nu eens voor dat op dag 7 een van je kinderen heftig aan de poeperij is, of dat jij door enorme hoofdpijn geplaagd word, of dat je man oververmoeid is en burn-out verschijnselen begint te vertonen? Dan heb je misschien een dagje of 3 rust nodig. Hoe zie je het plan dan?

• esther

Dan doen we rustig aan en komt alles wel goed. Daar maken we ons niet druk om. We zijn wel wat gewend.

• T.o.m.

Dan heb je een mooie route zondermeer.

• natasja

hoi,

Vorig jaar heb ik 4 weken door zuid india mogen reizen. We hadden ook een planning gemaakt en gelukkig zat alles mee!!!

Wat misschien ook nog een aanrader is munar. Vanuit Madurai ongeveer een uur of 6 met de bus. Was echt een hele mooie rit!!!! En vanuit munar kun je gemakkelijk richting cochin of iets dergelijks. Zelf zijn we ook in allepey geweest en hebben via Johnson een tour over de backwaters gemaakt en echt genoten !!!

groetjes natasja

• Aquila

Johnson? van the Nest? Ontzettende aardige gast!

• natasja

ja inderdaad die!!!