grappig

• Paul Broekman

• johan1

racistisch??

• Mr Bojangles

Geweldig is ie! :)

• Ramrod

Mooie foto , ventje zal wel weer als een soort van GOD worden gezien …..

• Rob

Paul,

Wat is hier grappig aan?

Is dit een albinojongetje, zoals je die wel vaker ziet in India?

Of hebben die geen krullen?

Wat is de situatie, waarom lachen al die vrouwen?

En wie heeft deze foto genomen, met welke bedoeling?

Dat vraag ik mij dan allemaal weer af.

Rob

• Mr Bojangles

jongejongejonge. in wat voor wereld leef jij???

• Paul Broekman

deze foto vond ik op face book. Ik vond h'm wel grappig. Referend aan de veel gehoorde (gelezen) verhalen hier over ouders die met hun kinderen in India reizen. Ik kan me zoiets voorstellen. wij kijken met bewondering en plezier en warmte naar de Indiers en zij naar deze blonde kleuter.

De foto straalt een en al plezier uit vind ik.

• Mr Bojangles

helemaal mee eens. en niks verwonderlijks dat het ventje zo'n bekijks heeft.

Blanke mensen vinden donkere mensen mooi, maar dat geldt ook andersom. En die krullebol zou hier zelfs bekijks trekken, laat staan daar. En al helemaal als je op een plaats komt waar zelden of nooit blanken komen. De Indiase kinderen hier op de foto hadden de dag van hun leven, ze hebben nog nooit zo'n mooi kindje gezien.

Ieder jaar kom ik wel ergens waar nooit een buitenlander komt en telkens opnieuw stromen de kinderen toe om je te komen bekijken. En dan zijn wij nog volwassenen, dus ze komen al helemaal als er een kindje bij is. Tevens heerst bij de arme bevolking in die gebieden vaak nog steeds de gedachte dat een blanke een soort god is. Er komen nog steeds ouders met kinderen naar je toe om te vragen of je die even wilt aanraken, dat brengt voor hun namelijk geluk. En het is echt niet moeilijk om ergens te komen waar nooit toeristen komen, je hoeft maar iets van het gebaande pad af te wijken. Februari dit jaar waren we bijv. in een buitenwijk van Delhi. Wij wilden gewoon even een rondje lopen toen we op bezoek waren bij kennissen. Alle buurtkinderen liepen even mee.

• Ramrod

Ach jee Rob , heb je weer een paar dagen je medicatie niet ingenomen , je begint weer vreemd te doen , snel innemen ging zo goed met je de laatste tijd , jammer dit .

• Rob

Ramrod,

Begin ik weer vreemd te doen?

Dat kwam vermoedelijk door die verrotte kies gisteren, heb ik geprobeerd te verdoven met een fles wijn.

Dat hielp niet, de hele nacht heb ik niet goed kunnen slapen.

Gelijk vanochtend de tandarts gebeld, bleek ik niet meer ingeschreven te staan.

Mijn tandarts om de hoek bestond ook niet meer. Alleen het telefoonnummer was nog hetzelfde.

Maar ik mocht wel komen, dus op de fiets naar Hoogkerk.

Daar bleek dus dat mijn kies getrokken moest worden.

Maar de verdoving werkte niet, er was zwaardere medicatie voor mij nodig, dus hebben ze met het UMCG gebeld.

Of ze tijd hadden voor een spoedgeval.

Daar kon ik direct terecht ook al is dat nog een behoorlijk eind fietsen vanaf Hoogkerk.

Uiteindelijk hebben ze mij in een twee minuten compleet platgespoten in het UMCG.

En ben ik nu een derde kies kwijt.

Die andere twee ben ik kwijt geraakt in Mumbai en Trivandrum.

Had ik die verhalen hier al geprikt?

Ik kan nu weer gezellig en glaasje wijn drinken via mijn rechterwang.

Links mag ik nog niet teveel spoelen, dan lost het antistollingsmiddel op.

Rob