Rond Udaipur

• KeesS

Gelukkig kan /ga ik in november weer naar India. Even het visum aanvragen. Maar ik ga ook naar Udaipur waar ik al een paar keer ben geweest. Zijn er nog echte ervaren India (prikborders) gangers die een zinvol advies kunnen geven om wat te doen in/bij/rond Udaipur?? Octopussy heb ik al gezien. Oh ja ik ga met mijn dochter.

• Mr Bojangles

1. zoek een hotel aan de overkant van het water dan heb je tenminste geen last van die pokkentempel om half 6 's ochtends of hotel Rang Niwas. Handig voor punten 3, 4 en 5. ;-) ligt namelijk tegenover de ingang van het park. Best rustig, mooie tuin, zwembad, redelijk restaurant; wel ipv uitzicht op het meer uitzicht op het City Palace.

2. als je er al diverse keren geweest bent, heb je een boottocht natuurlijk al gemaakt? Maar ik zou dat sowieso nog een keer doen. heerlijk op het water.

3. de zoo kun je vergeten, behalve die ene beer zitten er alleen kippen en konijnen. Wel leuk om te wandelen door de tuinen.

4. je dochter zal vast en zeker de Tibetan Market leuk vinden. vanaf de Jagdish-tempel rechts naar beneden, aan het einde (10 minuten lopen) links de bocht om, is het aan de rechterkant. Dus vlakbij de zoo. ;-)

5. en ook daar in de buurt: het sunset-point inside the city. schitterend uitzicht. (NB: ik zei INSIDE, anders brengen ze je naar: )

6. de monsoon-tempel - boven op die berg - vond ik ook zwaar tegenvallen.

7. dan is er nog een speeltuin annex openlucht marktje buiten de stad. moet je rechts om het meer heen en dan links aanhouden.

8. dagtocht heen en terug naar Chittorgarh. Was een uurtje of zo met de bus.

9. dagtocht Kumbalgarh fort, zeeeer de moeite waard. ook de taxi-rit erheen is al leuk.

10. lokaal eten zoals de Indiers doen? vraag naar het Natraj restaurant. Een normaal restaurant: het Minerwa hotel is erg goed. Mocht je daar eens heen gaan vanaf de Jagdish-tempel, dan kom je deze juffrouw tegen:

Als je me een plezier zou willen doen: koop iets van haar, ze heeft 5 kinderen en je wilt niet weten hoe ze woont.

Overigens: het restaurant waar ze naast zit, French Bakery of zoiets ( vroeger was DIT de German Bakery) is zo ongeveer de enige plek waar je fatsoenlijke koffie kunt krijgen. Halverweg haar en Minerwa zit de internetshop: Shiv Goraksha, waar dat gele bord met busritten buiten staat. Naam van de shop staat erboven maar wellicht alleen vanaf de overkant van de straat ( nou ja 3 meter :-) te zien. Wil je tourist information ga dan hierheen. Gratis en goed advies en je wordt niet bedonderd met prijzen als je wat boekt. Ook bij de normale uren stroomuitval heeft hij gewoon internet.

• Aquila

Ik heb hele goeie ervaringen met Mountainridge. http://www.mountainridge.in/

Heeft ook een facebookpagina: https://www.facebook.com/#!/Mountain.Ridge.Udaipur

Piers Helsen is een uiterst aardige vent die er echt alles aan doet om het iedereen naar de zin te maken. Organiseert hele leuke wandeltochten in de omgeving van Udaipur. Ligt iets buiten de stad op een fantastische locatie.

Een dagtrip naar Kumbhalgarh is ook erg de moeite waard.

• Rob

Kees,

Hoe rond is rond?

Zelf vind ik de omgeving rondom Ranakpur zeer de moeite waard.

Niet alleen vanwege de Jain tempel daar.

Mooie meertjes, leuk wandelen, zitten, kijken, genieten van de omgeving.

In Sadri kun je de meest kleurrijke vrouwen van Rajasthan vinden.

Het fort bij Kumbhalgargh is ook mooi.

De Parsuramji tempel bij Desuri is nog een hele klim.

Laat staan de tempel op de rots bij Narlai.

Die kun je vanuit de tuin met een kopje thee ook heel goed zien.

Rob

• Mr Bojangles

mee eens. ;-)

Rob, toevallig ook bij de groentekwekers geweest aan het krokodillenmeer?

ieder jaar wachten ze tot het meer een stuk droog valt, waarna ze oa tomaten gaan kweken in die geulen. Blijft nog wekenlang vochtig dus hoeven ze geen water te geven. het betekent wel dat ze er maar een gedeelte van het jaar zijn.

hier zo'n familie in zo'n hutje:

• KeesS

Allen bedankt, hier kan ik wat mee. Aquila bedankt voor je uitvoerige reactie. Mr.B.: ik zal zeker naar haar uitkijken. Rob: , “Die kun je vanuit de tuin met een kopje thee ook heel goed zien”, dat is ook een methode die mij wel aan staat. Sadri trekt me ook wel aan eerlijk gezegd, ik zal eens op de kaart kijken naar onze route. KeesS

• Rob

Kees,

Wat is jullie route? Met welk vervoer?

Ik heb je dacht ik al eerder foto's gestuurd van Todgarh.

Vanaf Udaipur richting Pushkar vlak voor het tolstation bij Bhim links de snelweg af.

Kopje thee bij Eklingji, kopje thee bij Deogarh, heel betaalbaar.

Rob

• KeesS

Ha Rob, dat van Todgarh klopt, staat ook op mijn lijstje. Vorige keer wilden we daarheen maar hebben op het laatste moment besloten om naar Bhinai te gaan. Deogarh hebben we ooit gelogeerd, mooie plek. Eklingji lijkt me ook wel wat. We gaan per auto (de bagage in de achterbak/dus een soort backpacken), in ieder geval staat de richting van Bera gepland en dan naar Pushkar. Dus ik ben nog wat aan het uitzoeken, ook de eerder gedane suggesties komen goed van pas. Helaas is de tijd altijd beperkt en moet ik ook hier weer keuzes maken.B)