Varanasi

• Traveltjes

Hoi hoi

We zijn aan het kijken voor een hotel / guesthouse in Varanasi.

Wie heeft adviezen hiervoor .

We zijn geen echte backpackers , dus ietsie meer comfort gezien leeftijd 55+

misschien iets leuks aan de Ganges ???

Heb hier nu gevonden:

Scindia Guest House

Ganpati Guesthouse

En hoe is het op dit moment met het verkrijgen van een lekker koud biertje in Varanasi?

Uiteindelijk toch lekker, 's avonds met een blik over de ganges, en een lekker pintje erbij.

• Ineke M

Niet aan de Ganges, maar wel echt geweldig; Hotel Surja

Je kunt vervoer naar de Ganges regelen als je dat wilt (maar er staan ook riksja's voor de deur), er is een goed restaurant, bar en een Spa/Welness.

Mooie grote tuin om in te zitten.

Ineke

• Lisette

Hotel Ganges View. Bij Assi Ghat.

Wel een kamer boven nemen, die zijn wat duurder.

Ik vond het geweldig, maar zie ook negatieve reviews op Tripadvisor, dus zal wel persoonlijk zijn.

Ik was er 5 jaar geleden.

Veel plezier!

Lisette

• Frank

Beste Driek en Kwep,

Wellicht is dit een optie? Palace on Ganges.

Het is een leuk authentiek hotel aan één van de zuidelijke ghats, pal aan de Ganges rivier.

Het hotel is standaard en sommige kamers zijn klein, maar de lokatie maakt alles goed.

Direct naast/op het Assighat.

B-1/158, Assighat,

Varanasi. Pin 221001

http://www.palaceonganges.com/

gr

• kataraja

Mijn all time favoriet is Scindia Guest House .. Pal naast het main burning ghat, uitzicht over de hele rivier en kade, goede mensen, propere kamers, goed restaurant.

http://www.scindhiaguesthouse.com/

Als je de site opent, de foto die je ziet is geen truc foto, dit is werkelijk het uitzicht van uit je balkon, het uitzicht is er waanzinnig

• Inge

Wij hebben ook Surya geboekt. Op de bookingssites staat hij als volgeboekt maar gewoon rechtstreeks boeken en flink onderhandelen!!!!

• kataraja

Inge, de attractie van varanasi is de rivier/kade, waarom zou je een hotel land inwaarts nemen terwijl er hele leuke en goeie hotels aan de rivier liggen? En dan altijd dat onderhandel. Ik zie soms mensen onderhandelen over de prijs van een banaan. Veel mensen zijn doorgeslagen met hun onderhandelen, als de prijs van een kamer op de muur hangt moet je die gewoon betalen.

• froukje

Driek en Kwep,

Om het jullie moeilijker te maken heb ik er ook nog eentje:Rashmi guesthouse.Aan de Ganges,rooftop restaurant,bootjes voor de deur.

En idd al dat onderhandelen,waar hebben we het over in India…..

Succes.

• Ineke M

Op het gevaar af dat dit een andere topic wordt: ik heb soms last van plaatsvervangende schaamte als ik zie hoe toeristen menen over alles te moeten onderhandelen. Dieptepunt was iemand die Rs 20 voor een riksja wilde betalen, terwijl de prijs Rs 50 was…..

Ineke

• T.o.m.

Noem je dat een dieptepunt. Ik was eens op weg in Madras met een ander stel mensen. We hadden honger, maar we zaten net in een buurt met weinig eetstalletjes. Toen kwam er eindelijk een somosa tent, met heerlijke somosas. 3 voor 10 rs op een schaaltje, en het waren hele mooie grote. Hoefde niet na te denken, en ze waren heerlijk. Toch smaakten ze niet. Het andere stel vond ze wel wat duur…. en wilde er 5 voor 10 rs, een hoop gesoebat en ze kochten ze NIET. Vervolgens waren ze ook nog eens nukkig, want hongerig. Wat was dat ongezellig.