Supermarkten en shoppingmalls in India ?
In de maand juli (helaas ivm voorgeschreven vakantie geen enkele andere mogelijkheid om in een betere maand te gaan) 2012 zullen wij met een individuele rondreis naar India gaan.
We hebben het grootste gedeelte van de reis de beschikking over een autro met privechauffeur. Wij kunen dus binnen de marges bepalen waar we heen rijden.
De reis start 1 nacht in de buurt van airport Delhi (Gurgaon 122002 DLF Phase-lV) en dan direct door naar Jaipur.
Daarna doen we het “bekende” rondje in Rajasthan en reizen dan via oa opnieuw Jaipur, Agra en Ochra etc naar Varanasi om uiteindelijk na een kleine maand terug in Delhi te komen voor de laatste dagen.
Ik heb hier op het forum/prikbord behoorlijk wat zaken gelezen. Dank voor alle tips en wetenswaardigheden.
Wat ons nog niet zo duidelijk is geworden, hoe het zit met goede grote supermarkten in India en dan met name op bovengenoemde reisroute (Rajastan)?
Natuurlijk zie ik op veel foto's de kleine winkeltjes waar ze het dagelijkse water en cola etc verkopen, maar ik zoek ook de zeg maar “westerse” grote supermarktketen.
In de meeste landen waar wij individueel hebben gereist (o.a. Costa Rica, Mexico, USA, Indonesie Java, Indonesie Bali, China, Zuid afrika, Jordanie, Thailand etc etc) waren er eigenlijk altijd wel grotere ('westerse") supermarktketens/shoppingmalls te vinden.
Op zijn tijd wel zo prettig om daar eens binen te stappen voor het een en ander.
1) Zijn er in India voldoende grote supermarkten/shoppingmalls (westerse uitstraling en producten) te vinden en zo ja welke ketens? Graag namen.
2) Zijn deze ketens/malls in nagenoeg alle grotere (touristische) steden te vinden?
3) Het gaat ons voornamelijk om het zo nu en dan kopen van voorverpakte zaken als bijv soorten koekjes/biscuit (In ja de tip om een (her)afsluitbaar doosje mee te nemen om etenswaren in te stoppen ivm het aantrekken van o.a kakkerlakken gebruik ik al jaren).
4) Ik begrijp dat het duurder zal zijn dan “op straat” en dat het minder sfeervol/avontuurlijk is. Gaat ons erom dat we indien nodig relatief makkelijk kunnen terugvallen op een “westerse” supermarkt/shoppingmall.
Daarnaast vinden wij het ook leuk om op zijn tijd in het verre buitenland zo nu en dan in een "westerse' shoppingmalls rond te lopen/te kijken (is een tik van ons).
Indien deze grotere supermarkten/shoppingmalls er echt niet/nauwelijks zijn, dan zal ik mijn paklijst iets wat moeten aanpassen.
Alvast dank voor het beantwoorden.