Eerste keer naar India

• Traveltjes

Wij zijn onze eerste keer naar India aan het plannen. Na 3 rondreizen door Thailand en 1 rondreis Vietnam, durven we dit inmiddels wel aan.

Normaal gaan we altijd op het eind van de reis nog een paar dagen relaxen aan het strand, maar dat zit er jammer genoeg deze keer, denken we, niet in.

We zijn inmiddels al tot een samenstelling gekomen en kunnen er wel wat hulp bij gebruiken. Misschien zijn er wel wat wijzigingen nodig, zo wie zo of alles wat we in gedachten hebben wel te realiseren is, en of de volgorde van de route wel logisch is?

Want dat het een amazing groot en prachtig land is, dat is me wel duidelijk geworden. En wat is het moeilijk om daar keuzes in te maken.

We willen zoveel als mogelijk gebruik maken van een auto met chauffeur. Geen nachttrein, maar er mag wel overdag getreind worden.

Misschien iemand een tip welke dag en route in de reis daarvoor geschikt is?

Alle adviezen en reacties zijn meer dan welkom, want we hebben in het verleden van de verschillen reisfora's al veel plezier gehad om iedere keer weer tot een prachtige rondreis te komen.

Hier onze voorlopige route tot nu toe:

dag 1 Amsterdam - Delhi

dag 2 Delhi

dag 3 Delhi - Bikaner (wel erg lang maar willen hier geen tijd verliezen)

dag 4 Bikaner - Jaisalmer

dag 5 Jaisalmer

dag 6 Jaisalmer - Jodphur

dag 7 Jodhpur-Ranakpur-Udaipur

dag 8 Udaipur

dag 9 Udaipur - Jaipur

dag 10 Jaipur

dag 11 Jaipur - Agra

dag 12 Agra

dag 13 Agra - Khajuraho

dag 14 Khajuraho

dag 15 Khajuraho - Varanasi

dag 16 Varanasi

dag 17 Varanasi

dag 18 Varanasi - Delhi (vlucht)

dag 19 Delhi

dag 20 Delhi - Amsterdam

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

We willen in ieder geval persee Delhi, Agra, Kameelrijden in woestijn en Varanasi.

Ook in een tent in zo'n natuurpark lijkt ons wel wat, maar lijkt ook erg moeilijk in deze 20 dagen in te plannen.

We horen het wel.

Groetjes Driek en Kwep

Onze vakantiewebsite

• KeesS

Op zich ziet het schema er wel aardig uit. Wat ik wel eens gehoord heb is dat de weg Agra> Khajuraho> Varanasi erg slecht is en je er erg lang over doet.

Heb je al een auto met chauffeur?

• erik

Ik vind de ene dag van Delhi naar Bikaner rijden en de volgende dag doorijden naar Jaisalmer, om 1 voorbeeld te noemen, nogal vreemd. Waarom ga je dan naar Bikaner, toch niet alleen om te slapen en dan weg te wezen?

• Rob

Kees,

Dat schema ziet er op papier inderdaad wel aardig uit.

In de praktijk is dat echt niet haalbaar.

De wegen in Madhya Pradesh kunnen uiterst slecht zijn.

Kwep heeft onderhand al een nieuwe, meer haalbare route bedacht.

Heel interessant met een mooie nieuwe plek.

Rob

ps met die auto en chauffeur komt wel goed hoor

• Rob

Erik,

Dat heeft Kwep inmiddels ook al door.

Rob

• Traveltjes

Hoi hoi

Heb inderdaad plan B uit de kast gehaald, de reistijden waren inderdaad erg lang, dat kreeg ik door alle tips en adviezen wel door.

Daarom is internet natuurlijk geweldig, en vooral de forums des lands, om zo tot een goed eindresultaat te komen.

Hier plan B;

dag 1 Vlucht Amsterdam - Delhi

dag 2 Volle dag Delhi

dag 3 Vlucht Delhi – Varanasi

dag 4 Volle dag Varanasi

dag 5 Vlucht Varanasi – Khajuraho

dag 6 Khajuraho – Orchha - Jhansi – Agra

dag 7 Volle dag Agra

dag 8 Reizen met auto van Agra to Jaipur 235km - 5u

dag 9 Volle dag Jaipur

dag 10 Reizen met auto van Jaipur to Pushkar 150km - 3u

dag 11 Volle dag Pushkar

dag 12 Reizen met auto van Pushkar - Jodhpur 190km - 4u

dag 13 Volle dag Jodhpur

dag 14 Reizen met auto van Jodhpur - Ranakpur/Bera 180km - 3,5u

dag 15 Volle dag Bera Jeepasafari http://www.leopardlairresort.com/

dag 16 Reizen met auto van Bera - Udaipur 130km - 2,5u

dag 17 Udaipur

dag 18 Vlucht van Udaipur - Delhi

dag 19 Volle dag Delhi

dag 20 Vlucht Delhi - Amsterdam

Zoals je ziet, het kan nog alle kanten op. Er zijn ook zoveel mogelijkheden, en daarom hebben we mooi de tijd alles via jullie tips en adviezen uit te pluizen.

De beste verhalen en tips komen toch van reizigers die er al geweest zijn. Dat is toppie!!!

We horen wel wat jullie hiervan vinden en of er nog wat meer logica aan te brengen is of niet.

Of wat andere highlights, jullie zeggen het maar, we pikken alles op en kijken hier wel wat we ermee doen.

En de auto en chauffeur, die is voor 99% zeker geregeld ;), eerst effe definitief de data's plannen. Het zal zo eind januari begin februari 2013 worden.

Groetjes Driek en Kwep

DriekenKwepOpVakantie

• Traveltjes

Hoi Rob

Dat Bera is wel een aardige omgeving zo te zien.

Dit vond ik ook op internet, vraag me niet waar, want het duizelt van al die adresjes en linkjes, ha, ha.

Maar………….ik heb het gevonden, maakt uiteindelijk niet veel uit waar, en nu maar eens kijken of het dit gaat worden :S

Groetjes

• Rob

Dit zijn hele mooie plekjes, niet toeristisch.

In Rajasthan stikt het daar van, maar de meeste mensen hebben daar geen tijd voor.

In Sadri zie je meest kleurige vrouwen van heel India.

In dat gebied kun je minstens een week doorbrengen.

Rob

• Mr Bojangles

dit is geen vakantie, dit is afzien, van de 20 dagen 10 dagen aan het reizen. Of zijn jullie japanners? ;-)

nou moet ik zeggen dat jullie hoofdzakelijk ook wel steden uitgezocht hebben die je in 1 dag gezien hebt, behalve Udaipur.

Nou vooruit, omdat je toch in Delhi aankomt, 1 dag Delhi is ok. es ff kijken of ik aan 20 dagen kan komen, ik sla al die steden waar je alleen maar foto's gaat maken van dezelfde dingen die al tig keer op internet staan maar over.

dag 1 Vlucht Amsterdam - Delhi

dag 2 Volle dag Delhi

dag 3 Vlucht Delhi – Jodhpur

dag 4 Volle dag Jodhpur, nou ja, 't fort moet je zien en dat was het dan wel

dag 5 gauw verder naar Jaisalmer

dag 6 Volle dag Jaisalmer

dag 7 Volle dag Jaisalmer (Sam niet vergeten!)

dag 8 Volle dag Jaisalmer

dag 9 Jaisalmer-Jodhpur-Ranakpur

dag 10 Volle dag Ranakpur, die tempel heb je zo gezien maar de omgeving is ook mooi, gewoon aan de overkant de heuvels in

dag 11 Ranakpur-Khumbalgarh-Udaipur vroeg vertrekken!

dag 12 Volle dag Udaipur

dag 13 Volle dag Udaipur

dag 14 Volle dag Udaipur

dag 15 dagtochtje Chittorgarh

dag 16 verrek, ik heb 2 dagen over

dag 17 nou, die zijn dan vrij in te vullen

dag 18 Vlucht van Udaipur - Delhi

dag 19 Volle dag Delhi

dag 20 Vlucht Delhi - Amsterdam

maar zo rust je ook nog wat uit op vakantie. En probeer eens een gesprek aan te knopen met mensen, voor je het weet wordt je bij ze thuis op de thee gevraagd. Ook een belevenis.

• Traveltjes

Dank je voor je nieuwe route. Je hebt er werk van gemaakt!

Maar……………ik zie geen Agra en Varanasi. En juist omdat dit op plaatjes zo mooi is willen we dit live gaan bekijken.

Dat is tevens ook de reden om naar India te gaan. Al die mooie verhalen en plaatjes op internet maakt de reiziger nieuwsgierig,

en wil dat dan zelf gaan bekijken. Zonder al die mooie plaatjes zouden we met zn allen geen idee hebben waar we het over hebben.

Toch zullen we jouw route eens goed op gaan nemen, want dat dit relaxter is, dat is zeker.

Maar onze gedachte is altijd bij een eerste ervaring in een zo groot land, stel dat we maar één keer gaan en niet meer terug willen,

wat MOETEN we dan gezien hebben. Stel dat we wel weer terug gaan, dan komt er een vervolg op alles wat we nog eens willen zien,

aangevult met bv Jaisalmer omgeving. Want dat vinden we wel jammer dat we dit in plan B niet kunnen bereizen.

Keuzes maken is nou eenmaal altijd moeilijk, daarom zal ik nog wel even bezig zijn voordat alles definitief is.

Dus zijn we erg blij met jouw tips, en laten als we de keuze gemaakt hebben weten wat deze geworden is.

Bedankt!

Driek en Kwep