India en tijgers

• Bellefleur

Wij willen vooral naar India voor het spotten van tijgers, mogelijk ook olifanten rijden oid. En natuurlijk willen we ook wat typisch India zien hoor.

We hebben 4 weken maar als ik naar kant en klare reisideeën kijk, komt het spotten van tijgers er slecht af.

Eerst dachten we de tijd te verdelen tussen Rajastan en Bandhavgarh Nat. Park maar dan komt dat neer op maar 2 a 3 nachten in het park. Dat willen we anders verdelen.

Dus is de route New Delhi - Japur - Sariska Tiger Reserve - Agra - Jabalpur /Banhavgarh NP - Kanha Tiger Reserve - Pench Np - Napur een aantrekkelijke route en wat kan ik doen om genoeg “India”' te zien? We willen reizen met taxi/auto met chauffeur of trein of eventueel binnenlandse vlucht

Iemand ideeën?

• Rob

Belle Fleur,

Als ik het goed begrepen heb zijn de tijgers in Sariska spoorloos verdwenen.

Of dat door de lokale bevolking kwam of door de toeristen, dat weet ik niet.

De enige keer dat ik zelf een tijger gespot heb was met een canter, zo heet dat geloof ik.

In Sanjay Gandhi National Park in Mumbai.

De tweede enige keer was in Bhopal.

Mijn Indiase taxichauffeur / travellbuddy vond dat allemaal maar niets.

Rob

• froukje

Rob,

Waarom vond jouw chauffeur dat allemaal maar niets?

• froukje

Bellefleur,

Als jullie 4 weken gaan,moeten hier nog wel een aantal steden in te passen zijn.

Dit is ook erg veel park?Goed,jullie gaan er heen vooral voor het spotten van tijgers.

Kijk eens naar de posting van gerardvd hieronder,van 5 april.

Of je gaat wat meer naar het midden/oosten.

Succes.

• Bellefleur

Als we Sariska laten vallen, wat is in het midden-oosten van India dan een prima routebestemming?

We gaan niet alleen voor tijgers, denken aan 50%/50% cultuur India en parken. Of iets minder park

Afstanden zijn groot, heb ik wel gezien dus Rajasthan lijkt me toch wat uit de buurt op beiden goed te doen.

Dus maak ik wel de goede keuze;)