Goa - Varanasi met de trein… dat duurt zo'n 40 uur , zou ik lekker gaan vliegen ,als je vroeg boekt vlieg je vrij goedkoop .
Wouter,
De stranden bij Mumbai zijn best leuk, als je niet voor zwemmen en zonnebaden gaat.
Meest voor de hand liggend: Juhu Beach.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Mumbai_beaches
Chappati beach mag je eigenlijk niet missen.
Niemand in Mumbai heeft daar ooit van gehoord.
Zeg je Girgaum, dan begrijpen ze je wel.
Volgens mij betekent Chowpatti gewoon strand.
Wat meer naar het noorden ligt Dahunu.
Wat meer naar het zuiden Murud / Jhanjira.
Beide ken ik niet.
Jammer dat jullie geen tijd hebben om die stranden te ontdekken.
Rob
Vergis je niet in de afstanden in India! En ook het verkrijgen van een treinkaartje is niet zo eenvoudig als bij ons. Het reizen met organisaties wordt beduidend eenvoudiger omdat ze al deze rompslomp al voort je geregeld hebben. Reizen in India is beduidend moeilijker regelbaar dan in Vietnam of andere Aziatische landen heb ik ondervonden uit ervaring van een 15 tal jaren reizen in Azië.
In ruim 2 weken kun je zeker een aantal steden in Rajasthan doen en Varanasi.
Maar dan moet je weten hoe je reist,welke plaatsen je dan kunt zien,wat de afstand betreft.Hoe ver je dus Rajasthan in kunt gaan.Vanuit Delhi gezien.
En of je dan evt.nog vanuit Varanasi naar Goa vliegt.Om van Mumbai terug te keren.
Want als je met het openbaar vervoer reist,kan het zomaar zijn dat je ergens 2 keer zolang over doet.Hoeft niet natuurlijk,maar kan!
Als je je met een auto verplaatst moet je rekenen op gemiddeld 50-60 km.per uur.Dus als je 300 km.moet overbruggen moet je daar een dag voor uittrekken.
En strand je eerder,dan overnacht je ergens anders.
Is het de helft,dan kun je voor de ochtend of middag nog iets anders of helemaal niets inplannen.
Willen jullie nog een aantal dagen strand,dan kun je een klein rondje Rajasthan doen en vanuit Varanasi naar Mumbia/Goa.
Je zult zeker geen week strand meer overhouden.
Of het nog aan het strand toekomt,hangt dus af van jouw trip door Rajasthan.
En als je vanuit Delhi weer vertrekt,dan heb ik nog wel een relaxte plek,alleen geen strand en geen zwembad.
Bedankt voor alle antwoorden.
Wij hebben zo'n 18 á 19 dagen om in te gaan plannen, maar ook voor ons erg moeilijk wat te doen.
Tot op heden al onze rondreizen afgesloten met een paar dagen strand, maar we willen graag van Delhi tot Varanasi,
en lijkt dit deze keer te moeilijk in dit tijdbestek.
Kom later even met nieuw topic terug, om jullie advies en hulp te vragen in onze samenstelling.
Tot nu toe, BEDANKT
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?