Noord India + paar dagen strand

• Wouter

Hallo,

Ik en mijn vriendin willen in oktober naar India! We zijn eerder oa al in Vietnam geweest, maar na alle verhalen willen we de 1e keer India wel wat rustig aanpakken.

We denker er over na om naar Delhi te vliegen en vanuit daar de hoogtepunten in het noorden te bezoeken. Ik denk aan een rondje vanuit Delhi naar Jaisalmer, Jodhpur, Udaipur, Pushkar, Jaipur, Agra en eindigen in Varanesi.

Vanuit daar willen we dan naar Mumbai vliegen om te eindigen met een paar dagen aan het strand. Vanuit Mumbai vliegen we dan ook weer terug naar Amsterdam.

Is dit een leuke/realistische route voor een 1e keer in India?

• Traveltjes

Ben erg benieuwd naar de reakties, deze route is ook een beetje onze voorkeur, maar dan waarschijnlijk ongeveer half janauari.

• jjg

Ik weet niet hoeveel dagen jullie hebben? Mocht dit een week of 4 zijn dan denk ik dat dit wel kan. Neem wel voldoende rust tussendoor. De afstanden zijn lang. Al valt het bij jullie route tussen enkele plaatsen wel mee. De steden zijn druk. En een 1e keer India vond ik psychisch en lichamelijk erg vermoeiend. Maar dat is persoonlijk, uiteraard.

Maar in Mumbai aan het strand liggen is geen optie. Daarvoor zul je naar mijn idee toch ècht wat meer richting Goa moeten gaan. Of in ieder geval Mumbai uit, richting het Zuiden. Toch ook weer een dagje reizen!

• KeesS

Op zich kan die route wel, het ligt er aan hoeveel tijd je hebt/neemt. Bedenk wel dat het bijna allemaal grote steden zijn die je bezoekt. Misschien zou je verder naar het zuiden kunnen vliegen als je naar het strand wilt. Ik zou er zelf voor kiezen of om In Noord India te reizen of naar Zuid India te gaan. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar Khajuraho, je bent daar relatief vlug vanaf Varanasi.

• froukje

Wouter,

Leuke route.Of het haalbaar is,hangt van de tijd af die jullie hebben.En hoe jullie willen reizen.

De afstand tussen de plaatsen kun je uitvogelen.

Veel succes.

• Wouter

Bedankt voor de tips!

Voor het ‘reisrondje’ hebben we een goeie 2 weken. Ik heb voor het gemak gekeken naar reisorganisaties als Djoser; die doen 15/16 dagen over een soortgelijke route, maar dan inclusief de heen- en terugvlucht naar Amsterdam. Het lijkt mij daarom genoeg tijd, maar hebben jullie die ervaring ook? We willen met de trein gaan reizen (van te voren boeken begreep ik), en een aantal nachtreizen is ook absoluut geen probleem.

Wat betreft het strand. Ik dacht al dat Goa ideaal is. Mocht dat qua vluchten/reizen wat moeilijk zijn; wat raden jullie aan? Ons idee is om gewoon nog een paar dagen uit te rusten. En aangezien we vanaf Mumbai betaalbaar en direct naar Amsterdam kunnen vliegen lijkt dat een logische keuze. Kan dat dichterbij dan Goa (gemten van Mumbai)? Of zijn er andere plaatsen in de omgeving van Delhi of Mumbai waar we een paar dagen kunnen uitrusten?

• Ramrod

14 dagen …. , niet aan beginnen je wilt behalve dingen zien toch ook wel wat in je opnemen , dit is als een stel jappen die Europa in een week doen…..

• Wouter

Wat raad jij aan? Het is de 1e keer dat ik naar India ga, dus ik ga primair af op de reisroutes en aantal dagen van grotere reisorganisaties. En die liggen tussen de 14 en 20 dagen..

• Ramrod

14 dagen , Delhi , Agra ,Fathepur Jaipur,Jodhpur,Jaisalmer,Delhi , als je 20 dagen gaat zou je Varanasi er bij kunnen doen , zou ik wel met vliegtuig doen .

Koop even een Lonley Planet , staat veel info in .

• Wouter

Bedankt! Gaan we binnenkort halen. Bijna een vereiste voor een dergelijke reis :-).

Ik denk er aan om de route ongeveer te doen zoals jij hem aangeeft, maar dan andersom en vanuit Goa door met de nachttrein naar Varanasi. Even goed in verdiepen hoe lang we waar willen blijven, maar dat rondje komt dus wel goed met ergens tussen de 14 en 20 dagen.

Nu nog checken waar we een paar dagen kunnen uitrusten aan het strand/zwembad…