Nepal. Maar geen 'trekkingliefhebber'

• jaap

KeesS, backpacken met auto en chauffeur, jij weet duidelijk niet wat backpacken is. Backpacken is iets anders dan reizen met een backpack!!

Tjonge jonge.

• KeesS

In 1996 zijn we in Nepal geweest inderdaad met Djoser, we vonden het toen wel leuk. Daarna nog een keer op onze reis van Peking. via Tibet naar Kathmandu, was toch ook wel leuk. Maar daarna niet meer. Het reizen in India met de auto (bagage achterin) bevalt me wel.

• erik

Ik maakte deze foto vanaf het dak van de vertrekhal, aankomsthal was er eigenlijk niet. Je liep gewoon van het vliegveld naar een kar die buien stond met de bagage :)

Toen ik naar Pokhara vloog waren er ook stakingen, ik moest een stuk lopen naar het vliegveld. Vlucht vertrok 13.10, 13.05 was ik bij de incheckbalie, toch kon ik nog mee:)

• erik

Kathmandu naar Kakarbhitta (grens) is een uur of 20. Onderweg zou je in Janakpur kunnen slapen, heb je twee busritten van 10 uur tot de grens. Best de moeite waard voor een dag, die plaats.

Vanaf de grens (Raxaul aan de Indiase kant) gaat er een trein naar Kolkata.

Volgens mij past dat wel in een reis van een maand, ik zou zelfs Darjeeling nog meepikken

1 ams-delhi

2 aankomst delhi

3 delhi

4 delhi

5 naar kathmandu

6kathmandu

7 kathmandu

8 kathmandu

9 kathmandu

10 naar chitwan

11 chitwan

12 chitwan

13 naar kathmandu

14 kathmandu

15 bus Janakpur

13 Janakpur

14 bus raxaul

15 trein Darjeeling

16 Darjeeling

17 Darjeeling

18 Darjeeling

19 Bus/trein naar Kolkata

20 Kolkata

21 Kolkata

22 Kolkata

23 Kolkata

24 Trein naa Delhi

25 Delhi

26 Delhi

27 Vertrek naar huis

28 thuis

• Rob

Jaap,

Ach, Kees maakt gewoon een grapje met z'n backpack in de kofferbak.

Rob

• Rob

Erik,

Dit lijkt mij een mooi schema voor JJG.

Misschien nog een uitstapje naar de Sunderbans?

En afhankelijk van zijn budget, ik zou een binnenlandse vlucht nemen van Kolkata naar Delhi.

Of met de trein via Gaya / Bodhgaya als de tijd het toelaat.

Rob

• Rob

Tsja JJG,

Als je weer niet weet wat je wilt moet je maar gewoon doen wat wij zeggen.

Dan komt het wel goed.

Rob

• jjg

Erik,

dank voor dit schema. Ik ga het allemaal even uitpluizen!

Rob,

haha, ja. Keuzes maken is niet mijn beste kant. Ik weet alleen wèl dat ik weer naar dat gekke land wil. En dat heb ik van de week pas besloten.

Dank allen,

• Ramrod

Ik kom net terug uit Sikkim en Darjeering , Darjeeling zou ik gewoon links laten liggen , niet echt de moeite waard vond ik , heeeel erg druk met auto,s een chaos voor zo,n relatief klein plaatsje met bijkomende hoeveelheid uitlaatgassen waar je inloopt , in zou na eventueel Varanasi naar Kathmandu gaan . Denk dat novenmber ook niet echt de goede mand is voor Darjeeling maar weet dit niet zeker .

• erik

Het is al een tijd terug dat ik voor het laatst in Darjeeling was, jammer als dat nu “verziekt” is door teveel auto's. het was een fijn plekje.