Juni of november

• JST

Wij willen heel graag tijgers fotograferen en moeten een keuze maken tussen mei/juni en nov/dec. Beide periodes hebben uiteraard hun eigen voors en tegens:

- juni is waarschijnlijk een stuk rustiger dan dec

- dec is het landschap een stuk groener

- daardoor zijn de tigerspottings waarschijnlijk wat makkelijker in juni

- dec zal duurder zijn dan juni, ook door verwachte verhogingen fees parken

- juni is een stk heter dan dec

Wij houden niet van massatoerisme maar kunnen ook niet goed inschatten of de hitte in juni zodanig is dat we dat niet zouden moeten doen.

Heeft iemand tips voor ons die ons kunnen helpen bij de keuze? Overigens gaat het omj de parken Kannha, Bandhavghar, Pench en Satpura.

Alvast dank voor jullie reactie, Jacqueline

• Theo

Hoi Jac.,

Tijgers spotten!

Goed idee.:)

In mei-juni is het ‘t beste om tijgers te spotten, je ziet ze veel beter, omdat ’t dan veel minder groen is, doch 't is dan heel warm.

Nu ken ik de Nepalese parken goed, daar heb ik er 3 gehad, doch alleen tijgersporen gezien. :D

In India zijn er parken waar je gegarandeerd de tijger in ‘no time’ te zien kan krijgen, heb ik gehoord.

Daar zal vast wel 1 van die parken tussen zitten die jij noemt.

Heb je een goed park dan zal het in december misschien ook wel lukken.

In welk parken het druk is, weet ik niet, doch voor tijgerspotten neem ik niet aan dat er massatoerisme is.

In Nepal is het in ieder geval wel rustig waar je de tijgers kan vinden.

Persoonlijk ga ik in mei nog eens naar Bardiah in west Nepal, dan gaat 't me zeker een keer lukken op een mooie spotplek waar ik al eens was en waar je heel veel soorten wild ziet. Ik heb er nu al zin in, zit hier nu in koud Nederland. :(:(:(:D

Succes met je luxeprobleem: keuzes maken. En dat 't wat duurder of goedkoper is? Is zoiets moois meemaken in geld uit te drukken? :b Dat wordt sparen.;)

• Jacqueline

Hoi Theo,

Bedankt voor je reactie.

Het wordt juni. We gaan voor de spottings en nemen de hitte maar op de koop toe. Heb er nu al zin in!

Groeten, Jacqueline

• Theo

Goeie keus, alles went ook de warmte en als je rijdt of op een spotplek bent, is 't wel te doen, niet te lange einden lopen, dan.;)

Heel veel plezier, en plaats hier die superfoto dan kunnen wij ook meegenieten.:)